اخبار اخبار تکنولوژی

درآمد یوتیوب از درآمد این کشورها بیشتر است

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، یوتیوب از یک سایت ساده برای اشتراک گذاری ویدیوهای گربه ها به یکی از قدرتمندترین پلتفرم های دنیا تبدیل شده است. اگرچه این سایت محتوای رایگان بی‌پایانی ارائه می‌دهد، اما نسبت به بسیاری از سرویس‌های پخش پولی پول بیشتری نیز دارد. درآمدهای یوتیوب اکنون با شرکت های بزرگ در صنایع مختلف رقابت می کند و حتی از درآمد برخی کشورها نیز فراتر می رود.

به گزارش زومیت، با توجه به اینکه گوگل سال ها پیش یوتیوب را خرید و شرکت مادرش آلفابت درآمد یوتیوب را به طور جداگانه گزارش نمی کند، باید این را تخمین بزنیم. مهمترین منبع درآمد یوتیوب تبلیغات است که اغلب با درآمد کلی پلتفرم اشتباه گرفته می شود. طبق گزارش مالی آلفابت، درآمد تبلیغاتی یوتیوب در سال 2023 به طور دقیق 31.5 میلیارد دلار خواهد بود.

یوتیوب علاوه بر تبلیغات، از خدمات اشتراک خود نیز کسب درآمد می کند که از جزئیات دقیق آن اطلاعی نداریم. گزارش مالی آلفابت حاکی از درآمد 34.7 میلیارد دلاری از خدمات اشتراک گوگل و پلتفرم ها و دستگاه های این شرکت است که شامل سرویس هایی مانند پلی استور و دستگاه های پیکسل می شود. با این حال، می توان تخمین زد که حدود 75-80٪ از این مبلغ مربوط به اشتراک های مرتبط با YouTube، از جمله YouTube Music، YouTube Premium و YouTube TV است.

با اضافه کردن درآمدهای YouTube از فروش اشتراک های پولی به درآمدهای این پلتفرم از تبلیغات، می توان تخمین زد که کل درآمد این شرکت در سال 2023 به حدود 43 میلیارد دلار خواهد رسید که معادل درآمد روزانه حدود 118 میلیون دلار یا 82000 دلار در دقیقه است.

یوتیوب به قدری در زندگی مدرن حضور دارد که می تواند یک سرویس رایگان و با تبلیغات ارائه دهد و سود بیشتری نسبت به خدمات استریم پولی ایجاد کند. برای مقایسه، درآمد برخی از رقبای YouTube را در سال 2023 بررسی می کنیم.

  • نتفلیکس: 33.7 میلیارد دلار
  • اسپاتیفای: 14.3 میلیارد دلار
  • Amazon Prime Video: 14 میلیارد دلار
  • Hulu: 11.2 میلیارد دلار
  • دیزنی پلاس: 8.4 میلیارد دلار
  • HP Max: 7.7 میلیارد دلار

همانطور که می بینید، درآمد یوتیوب از مجموع Spotify، Hulu، Disney Plus و Max بیشتر است و حتی بیش از 300٪ از Amazon Prime Video پیشی گرفته است.

درآمدهای چشمگیر یوتیوب حتی با شرکت های موفقی مانند کوکاکولا که در سال 2023 43 میلیارد دلار درآمد خواهند داشت قابل مقایسه است. درآمدهای یوتیوب همچنین از شرکت های بزرگی مانند دویچه بانک و اوراکل که درآمدی حدود 42 میلیارد دلار دارند، پیشی گرفته است.

اگر یوتیوب بخشی از گوگل نبود و در لیست فورچون 500 قرار می گرفت، در رتبه 340 قرار می گرفت، بالاتر از شرکت هایی مانند شیائومی، کانتیننتال، میتسوبیشی و استارباکس. برای مقایسه، مسترکارت 25.1 میلیارد دلار، پی پال 29.8 میلیارد دلار و ادوبی 19.41 میلیارد دلار در سال گذشته به دست آوردند.

با مقایسه درآمد یوتیوب و تولید ناخالص داخلی کشورها، این پلتفرم در بین 100 کشور برتر از نظر درآمد قرار می گیرد. به عنوان مثال، در سال 2023، یوتیوب درآمدی برابر با لتونی، بحرین و پاراگوئه داشت و بیشتر از نپال و حتی گروه های کشور مالی و مالت بود. مقایسه درآمدهای یوتیوب و کشورها، نشان می‌دهد که درآمدهای یوتیوب در سطح جهانی چقدر است، و تصور اینکه ایالات متحده بدون YouTube چگونه خواهد بود، جالب است.

5858

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *