اخبار اخبار تکنولوژی

در این تاریخ آسمان ایران شهاب‌باران می‌شود/ گذر ۷۵ شهاب در هر ساعت!

تبلیغات بنری


به گزارش -، یکی از پربارترین بارش های شهابی اواخر هفته آینده به اوج خود می رسد. تخمین زده می شود که تا 75 شهاب در ساعت یکشنبه شب و اوایل دوشنبه (11 تا 12 اوت) در آسمان دیده شود.

اگرچه انتظار می رود شهاب های درخشان در سراسر آسمان جاری شوند، نور ماه می تواند نمایش خیره کننده را تحت الشعاع قرار دهد. طبق اعلام انجمن هواشناسی آمریکا، ماه امسال با شروع فعالیت قوی از سیارک غروب خواهد کرد. بهترین زمان برای جستجو بعد از ساعت 1 بامداد به وقت محلی روز دوشنبه 12 اوت خواهد بود.

شهاب‌ها به محض ورود به جو زمین گرم و تبخیر می‌شوند و انرژی را در رگه‌هایی از نور در آسمان شب آزاد می‌کنند. کرم های شب تاب با سرعت 60 کیلومتر در ثانیه حرکت می کنند و معمولاً بین 50 تا 75 در ساعت در اوج شب، یعنی حدود یک در دقیقه قابل رویت هستند، اگرچه برای این کار باید تا حد امکان از آلودگی نوری دور باشید. قادر به دیدن قابل ملاحظه آماده سازی.

دوربین دوچشمی و تلسکوپ برای مشاهده این بارش شهابی توصیه نمی شود.

به گفته ناسا، دنباله دار 109P/Swift-Tuttle علت اصلی بارش شهابی است. آخرین بار در سال 1992 وارد منظومه شمسی شد و در سال 2125 دوباره وارد منظومه شمسی خواهد شد.

به گفته ناسا، بارش شهابی پارساوچی به خاطر شهاب های سریع و درخشانش شناخته شده است. به نظر می رسد شهاب ها از صورت فلکی برسائوس آمده اند و نام خود را از آن گرفته اند. این صورت فلکی در ساعات بعد از نیمه شب در آسمان شمال غربی نیمکره شمالی طلوع خواهد کرد، زمانی که می توانید انتظار مشاهده بیشترین تعداد شهاب سنگ را در آسمان داشته باشید. همچنین در این منطقه از آسمان کهکشان آندرومدا در بالای پرسئوس و کهکشان پلیادس در بالای مریخ و مشتری دیده می شود.

اگرچه اوج آخر هفته آینده بیشترین فراوانی شهاب‌ها را به همراه خواهد داشت، بارش شهابی پیساروکی از 14 جولای تا 1 سپتامبر 2024 فعال است.

منبع: Life Science

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *