اخبار اخبار تکنولوژی

دستگیری مدیر عامل تلگرام دلیل سیاسی داشت؟

تبلیغات بنری


به گزارش -، خبر دستگیری پاول دورو، مدیر عامل تلگرام، موجی از گمانه زنی ها را وارد فضای مجازی کرد. چند روزی است که از علت بازداشت وی اطلاعی در دست نیست. اما همه این شایعات پس از انتشار خبر آزادی دورف با حکم قاضی رنگ باخت و گفته شد دستگیری وی یک اقدام سیاسی بوده است.

دورف با دستور قاضی دادگاه آزاد شد اما این آزادی مشروط بود و دادگاه فرانسه او را به شش اتهام کیفری متهم کرد و اجازه خروج از فرانسه را به او نداد. این در حالی است که کارشناسان نظرات متفاوتی درباره دستگیری وی داشتند. عده ای موافق و عده ای مخالف دستگیری او بودند و هر کدام برای خود دلایل قانع کننده ای داشتند. دستگیری مدیر عامل تلگرام یک عقب گرد در شرایط دنیای مدرن بود. پس از دستگیری وی اساساً این سوال مطرح شد که چرا بسترهای بین المللی باید در برابر دولت ها پاسخگو باشند؟ آیا کشورها از به قدرت رسیدن پلتفرم ها می ترسند؟

در راستای این اتفاقات، گفت‌وگویی با وحید فرید، فعال فناوری اطلاعات انجام دادیم. وی در این خصوص گفت: من شخصاً معتقدم که دستگیری دورف دلایل سیاسی دارد زیرا از موارد ذکر شده می توان به همین نتیجه رسید، مثلاً تلگرام یک روش رمزگذاری جدید ایجاد کرد و نتوانستند این رمزگذاری جدید را بخوانند.

مصاحبه کامل را اینجا بخوانید.

58323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *