اخبار اخبار عمومی

دما و بارش تهران در پاییز چگونه خواهد بود؟

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، مازیار غلامی گفت: در این شرایط همچنان توصیه می شود منابع آب و مصرف آن در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی مدیریت شود و به طور کلی در مصرف آب صرفه جویی شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در بخشی دیگر از صحبت های خود درباره وضعیت آب و هوای استان در مرداد ماه گفت: تحلیل آمارهای دریافتی از ایستگاه های هواشناسی استان برای مرداد ماه 1403 هجری قمری حاکی از آن است که تنها یک میلی متر بارندگی در استان تهران در ماه جاری حاکی از کاهش ۷۸ درصدی بارندگی نسبت به دوره آماری بلندمدت است.

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، ادامه داد: میانگین بارندگی استان تهران از ابتدای سال زراعی (1402 مهرماه) تا پایان تیرماه 1403 هزار و 207 میلی متر بوده که نسبت به سال قبل 28 درصد افزایش داشته است. سال گذشته اما کاهش یافته است. نسبت به بلندمدت 24 درصد کاهش داشته است. استان تهران یکی از استان‌های کشور است که بیشترین کاهش بارندگی را نسبت به بلندمدت شاهد بوده و از نظر میزان کاهش بارندگی در رتبه چهارم قرار دارد.

غلامی افزود: از نظر پراکندگی مکانی در اکثر شهرستان های استان به استثنای تهران و اسلامشهر نسبت به سال قبل افزایش بارندگی داشتیم اما نسبت به بلندمدت کاهش بارندگی در سال 1397 به ثبت رسید. اکثر ایستگاه های هواشناسی استان تهران راه حلی برای مشکل کمبود بارندگی در سال های اخیر نیست.

وی افزود: بررسی و آنالیز مقادیر دمای ثبت شده هوا (شامل میانگین دما، کمینه و حداکثر دما) در ایستگاه های هواشناسی استان حاکی از افزایش 2.7 درجه سانتی گراد در میانگین حداقل دما و افزایش 2.5 درجه سانتی گرادی است. در میانگین حداکثر دما نسبت به یک دوره آماری که بلند مدت است.

غلامی در پایان گفت: میانگین دما در مرداد 1403 هجری شمسی نسبت به دوره آماری بلندمدت 2.6 درجه سانتیگراد و میانگین دمای هوا از ابتدای فصل تابستان 1.7 درجه سانتیگراد نسبت به دوره تابستان افزایش یافت. . دوره بلند مدت. از ابتدای سال زراعی (مهر 1402) تا پایان مرداد ماه، میانگین دمای استان نسبت به بلندمدت 1.7 درجه سانتیگراد و نسبت به سال قبل 0.9 درجه سانتیگراد افزایش یافت. از نظر پراکندگی دما در شهرهای استان، همه شهرها با افزایش دما مواجه بودند.

233236

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *