«دوستی با کفتارها» شاخصه‌ی این شهر است/ مردمان «لب‌بشقابی» ساکن کجا هستند؟/ عکس
اخبار اخبار عمومی

«دوستی با کفتارها» شاخصه‌ی این شهر است/ مردمان «لب‌بشقابی» ساکن کجا هستند؟/ عکس

تبلیغات بنری


مهناز زارع: 83 درصد از جمعیت اتیوپی (معادل 93 میلیون نفر) در روستاها زندگی می کنند و زبان رسمی آنها آمهری است، 65 درصد اتیوپی ها مسیحی و 35 درصد مابقی مسلمان هستند.

یکی از جاذبه های اصلی اتیوپی دیدن قبایل ابتدایی آنهاست که مسیر طولانی را به سمت جنوب طی می کنیم و قبل از قبایل، روستای 800 ساله کنسو را می بینیم که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. آنجا. روستا را ترک کنید تا به قبیله «همر» برسید. ویژگی اصلی قبیله حمار موهایشان است که آرایشی متفاوت و خاص دارند، موهای بافته شده ای که در اثر آغشته شدن به روغن و خاک رس به رنگ آجری در می آیند.

در قایق به قبیله Dasnish ​​می رسیم که یکی از خشن ترین قبایل بیابانی در دره Omo است و تعداد آنها 50000 نفر است و در شکار کروکودیل مهارت دارند. برای رسیدن به قبیله مرسی (لب تخته ها) از پارک ملی ماگو عبور خواهیم کرد لب از کودکی و تخته های چوبی در لب های خود قرار داده است.

پس از آن در روستای «آری» باران ما را غافلگیر می کند و در نهایت از جاده ای مه آلود و بارانی برای دیدن ایل «درزی» بالا می رویم و صدای رقص و پا از دور به گوش می رسد قبیله از ما استقبال می کند و توضیح می دهد که رقص و پایمال کردن برای فردی است که امروز صبح در قبیله مرده است و مردم درجی مهارت بافتنی خاصی دارند، بچه ها پنبه جمع می کنند، زن ها پنبه می چرخند و مردان می بافند.

شهر هاواسا مقصد بعدی است، شهری با درختان بلند و لک لک ها، سپس به سمت مرزهای اریتره و اتیوپی می رویم و وارد شهر مکله می شویم و منطقه درگیر جنگ های داخلی است و آفار اصلاً امن به نظر نمی رسد بیایید، از میان بیابان های پوشیده از گدازه عبور می کنیم، دمای هوا به 57 درجه نزدیک می شود و کوه آتشفشانی آرتالی و دریاچه عسلی را می بینیم و به دنبال یکی از آنها خواهیم بود. عجیب ترین آتشفشان های جهان در صحرای داناکیل، آتشفشان «دالول» وقتی رسیدیم، به نظر می رسد که شما وارد سیاره دیگری شده اید، آتشفشانی رنگارنگ که هنوز فعال است.

از جاده های جنگ زده می گذریم تا به یک شهر امن برسیم یکی از عجایب دینی جهان به حساب می آید که مقصد نهایی هرار است، شهری که به خودی خود موزه ای گران قیمت است که از سال ها پیش بر جای مانده است و چهارمین شهر مقدس اسلام پس از آن به شمار می رود. شهرهای اسلام مکه، مدینه و اورشلیم، و اکنون به عنوان میراث فرهنگی یونسکو شناخته می شود، شهری با پنج دروازه که بسیار شبیه به ایالت مراکش است تبدیل شود. یکی از جاذبه های اصلی این شهر است.

47232

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *