اخبار اخبار عمومی

دوقلوزایی «هلیا» در زایمان دوم/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، روابط عمومی محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی حامل شناسنامه به همراه توله هایش در منطقه ذخیره گاه تعاونی یوزپلنگ پل ابریشم در شرق استان سمنان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا در خبری نوشت: روابط عمومی محیط زیست استان سمنان ۹ مرداد اعلام کرد: یوزپلنگ مادر هلیا با دو توله یوز در منطقه حفاظت شده تعاونی پل یوزکنم هنگام زایمان مشاهده شد.

بر اساس این گزارش، در 29 اوت 1403، یک سیاه گوش ماده با دو توله توسط نیروهای حفاظتی و شرکای منطقه حفاظت شده تعاونی یوزکنم-پل بریشام مشاهده و عکسبرداری شد.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه ای اداره کل حفاظت محیط زیست استانداری سمنان، با بررسی الگوی لکه ای این یوزپلنگ ماده توسط کارشناس حیات وحش در پایگاه یوزپلنگ آسیایی مشخص شد که این یوزپلنگ مادر یوزپلنگ است. همان “هلیا” که قبلاً شناسایی شده بود و دارای شناسنامه بود.

به گفته کارشناسان محیط زیست استان، به نظر می رسد که این قایق رانی ماده پس از رها کردن موفقیت آمیز توله باقیمانده خود در سال گذشته، دوباره مستقل شده است و دو توله ای که در حال حاضر همراه او هستند، حاصل دومین تولد هلیا هستند.

روابط عمومی محیط زیست استان از همکاری انجمن پناهگاه های حیات وحش ایران در ارتقای حفاظت از تنوع زیستی در منطقه یوزکنم پل ابریشم تقدیر کرد.

بیش از 400000 هکتار منطقه حفاظت شده تعاونی یوز کینام پل ابریشم، منطقه ای حفاظت نشده است که بین ذخیره گاه زیست کره توران، پناهگاه حیات وحش میاندشت و منطقه حفاظت شده خوش یلاق واقع شده است. با توجه به اینکه این منطقه یکی از مهمترین مناطق حیات و تکثیر گونه های یوزپلنگ در حال انقراض محسوب می شود، از زمستان سال گذشته انجمن صنفی اختصاصی ذخیره گاه های حیات وحش پس از انعقاد تفاهم نامه رسمی با سازمان حفاظت محیط زیست و انجمن به عضویت آن درآمد. . استان های سمنان و خراسان شمالی وظیفه حفاظت از این منطقه را بر عهده دارند.

عکس هلیا و توله هایش در منطقه یوزکنم روی پل سیلک در استان سمنان

233236

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *