دولت سایه و تبلیغات نجومی در انتخابات/این همه خرج و برج و تبلیغات با یک میلیارد و 128 میلیون تومان؟/عجب سفره‌داری است این آقای جلیلی!
اخبار اخبار سیاسی

دولت سایه و تبلیغات نجومی در انتخابات/این همه خرج و برج و تبلیغات با یک میلیارد و 128 میلیون تومان؟/عجب سفره‌داری است این آقای جلیلی!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، عصر ایران در مطلبی با اشاره به عدم شفافیت ستاد انتخاباتی سعید جلیلی و دولت سایه نوشت:

این را ستاد سعید جلیلی در روزهای قبل از انتخابات اعلام کرد:

“به نام خدا

ملت شریف ایران

خوش آمدی!

کلیه عزیزانی که مایل به اهداء مبلغی به امور تبلیغات و مدیریت ستادهای انتخاباتی سراسر کشور هستند می توانند کمک داوطلبانه خود را از طریق شماره حساب و کارت اعلام شده به عنوان “ستاد سعید جلیلی” واریز کنند.

در این راستا توجه ملت شریف ایران را به نکات زیر جلب می نماییم:

1. کلیه هزینه های مربوط به هزینه تبلیغات از محل کمک های مردمی اخذ خواهد شد.

2. این کمک ها هیچ گونه حقوق یا امتیاز خاصی برای اهداکنندگان ایجاد نخواهد کرد.

3. اکنون تا آخرین روز قانونی اعلام، کل مبلغ جمع آوری شده به صورت شفاف و عمومی از طریق صفحات و کانال های رسمی در پیام رسانه های داخلی منتشر می شود و پس از انتخابات جزئیات هزینه ها اعلام می شود.

4. برخی از فرهنگ های غلط سیاسی و انتخاباتی از طریق عدم شفافیت و مدیریت صحیح ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی در سراسر کشور شکل می گیرد اگر ریشه برخی فسادها و رفتارهای مافیایی با شفافیت در ستادها خشکانده شود. امیدواریم در آینده دولت مبارزه با فساد تشکیل شود.

بر اساس این اطلاعیه کلیه هزینه های ستاد جلیلی از محل کمک های مردمی تامین می شود و گزارش هزینه ها پس از انتخابات اعلام می شود.

در انتخابات اخیر، کل ایران شاهد برگزاری بزرگترین تبلیغات انتخاباتی توسط سعید جلیلی بود. آنقدر بنرها و پوسترهای او در شهرها زیاد بود که مردم می گفتند جلیلی شهر ما را با کاغذ دیواری پوشانده است. حجم تبلیغات در اینترنت و شبکه های اجتماعی، اعزام خیل عظیم مردم به شهرها و روستاها به حدی که زنگ خانه ها را به صدا درآوردند و جلیل را اعلام کردند و همچنین برگزاری همایش های بزرگی که حتی شرکت کنندگان را با اتوبوس جابه جا کردند، نظر همگان است. همچنین ساختمان‌ها و ماشین‌های متعددی که در اختیار ستاد او به روستاهای دورافتاده بود، چیزهایی وجود دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. طبیعتاً همه کاندیداها اعلام کردند، اما باید گفت که اعلامیه جلیلی به تنهایی بسیار بیشتر از اعلام پنج نامزد دیگر بود.

در این دوره از انتخابات برای اولین بار شاهد پدیده ای به نام چاپ و نصب بنرها و بیلبوردها علیه نامزدهای رقیب توسط گالیله ها آن هم با هزینه مضاعف بودیم.

دولت سایه و تبلیغات نجومی در انتخابات/ این همه خرج و تبلیغات یک میلیارد و 128 میلیون تومانی؟

همچنین رسانه‌هایی را که با پول بیت المال اداره می‌شوند و به صورت غیرقانونی برای جلیلی تبلیغ می‌کنند دور می‌زنیم و استفاده از اماکن عمومی مانند مساجد، موسسات مذهبی و غیره را کنار می‌گذاریم. در مورد اعزام روحانیون به روستاها ممکن است بگویند همه مجانی رفتند، در این صورت باید به آنها گفت شما که مجانی برای جلیلی کار می کنید از این به بعد پول نماز و منبر و منبر نگیرید. تسبیح!

جالب اینجاست که ستاد جلیلی در آخرین اطلاعیه خود اعتراف کرده بود که تنها یک میلیون و 128 هزار تومان کمک مردمی جمع آوری شده است که پس از آن دیگر گزارشی منتشر نشد. با توجه به اینکه در آگهی اول گفتند تمام هزینه های تبلیغات فقط از کمک های مردمی خواهد بود، آیا هر عاقلی که از هزینه های ایران اطلاع داشته باشد و تبلیغات نجومی گالیله را دیده باشد، می تواند باور کند که این تعداد حتی برای تامین هزینه یک روز. از این حجم عظیم تبلیغات؟

البته این عدم شفافیت در مورد سعید جلیلی چیز جدیدی نیست. او سال ها سازمانی به نام «دولت سایه» به وجود آورد که به گفته خودش هزاران نفر را به کار گرفت، رفت و آمد و بازدید کرد و برای بررسی تک تک مسائل مطرح شده در این دولت کارهای کارشناسی و میدانی انجام داد. حالا او نگفته است که این دولت این پول را از کجا آورده است؟ (به این نتیجه رسیده ام که دولت سایه ای که جلیلی ایجاد کرده هیچ ربطی به مفهوم واقعی و جهانی آن ندارد.)

و البته به محض اینکه در مناظره ها با سوالی در این مورد مواجه شد، گفت کابینه سایه اش پول ندارد و پرسید به نظر شما همه برای پول به جلسات می آیند و کار می کنند؟ سخنان او یادآور سخنان حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی نژاد است که گفته بود جلیلی برای شرکت در جلسات 5 سکه از احمدی نژاد گرفته است.

حقیقت این است که جلیلی که در قالب دولت سایه زیاد رفت و آمد می کرد، در زمینی سفر نمی کرد، پس اگر دولتی بود، در سفرها چه اقامتی داشت و اگر بود ، آیا هتلی که هزینه ساخت آن دولت سایه است ملک شخصی جلیلی است؟ اگر از بیت المال بوده پس با چه مجوزی و اگر نه چگونه تامین مالی شده است؟ هزینه نیروهای دولتی در سایه چقدر است؟ حالا بگذریم از پذیرایی و شام و ناهار هزاران نفری که به قول جلیلی از کابینه سایه سر زدند و این آقای جلیلی سر چه سفره ای بود!

بدتر از این عدم پاسخگویی این است که آنها معتقدند مردم کاملاً ناآگاه هستند که بپذیرند سازمانی به نام دولت سایه سالهاست که نه پول خرج کرده و نه فتوسنتز کرده است و همچنین در کشوری که نفس کشیدن صرف آن پول نیست. ! بعید نیست فردا برای انتخاباتشان تبلیغات کوچک و بی ربط نجومی اعلام کنند و توقع داشته باشند مردم هم باور کنند!

دولت سایه و تبلیغات نجومی در انتخابات/ این همه خرج و تبلیغات یک میلیارد و 128 میلیون تومانی؟

عدم شفافیت و رفتارهای مبهم جلیلی باعث شده تا شایعات و شایعاتی در مورد میزان هزینه های ستاد وی مطرح شود که البته مشخص نیست، به عنوان مثال، عبدالرضا داوری مدعی شد که در صورت عدم وجود هزینه های ستاد جلیلی در سراسر کشور 200 میلیون دلار بوده است توضیح مستند، تنها رقم غیرمستندی که وجود دارد در این زمینه تقریباً 12 هزار میلیارد تومان است که بیش از 10600 برابر رقمی است که ستاد گلیلی اعلام کرد از مردم جمع آوری کرده است!

27215

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *