دوگانه سلامت از نگاه پزشکیان و جلیلی/ نقاط قوت طرح‌های دو نامزد در حوزه سلامت چیست؟
اخبار اخبار عمومی

دوگانه سلامت از نگاه پزشکیان و جلیلی/ نقاط قوت طرح‌های دو نامزد در حوزه سلامت چیست؟

تبلیغات بنری


الهه جعفرزاده: با کسب دو مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مسعود مازیکیان بیشترین آرا و رسیدن سعید جلیلی به این مرحله، دور دوم انتخابات روز جمعه ۲۴ تیرماه ۱۳۰۳ برگزار می شود و بقیه تا این روز سرنوشت ساز برگزار می شود. فرصتی برای بررسی چشم انداز داوطلبان منتخب به ویژه در حوزه بهداشت، مراقبت های بهداشتی و درمانی و دیدگاه های آنان در نظر گرفته شده است.

همایون سمیح نجف آبادی عضو کمیته بهداشت و درمان و نماینده گلیمیان در دوره های یازدهم و دوازدهم شورای اسلامی با تاکید بر تجربه و توان کافی آقای جلیلی و پزشکان در اداره امور کشور و احترام به جامعه کلیمیان دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه سلامت در خصوص بررسی اهداف به رابو گفتند: با توجه به شناختی که از دکتر میسیکیان در مدت همکاری چهار ساله ما در کمیته بهداشت و درمان به عنوان مسئول وزارت بهداشت داشتم. سلامت در دولت دوم آقای خاتمی و حتی تحصیلات تخصصی ایشان در حوزه پزشکی، می توان گفت که اهداف و چشم انداز پزشکان در حوزه سلامت، حرف و شعار جدیدی نیست؛ بلکه می توان گفت اهداف و چشم انداز پزشکان در حوزه سلامت، حرف و شعار جدیدی نیست. زیرا در تمام مدتی که من این امتیاز را داشته ام که با آنها کار کنم، دقیقاً همان مسائل را در کمیته مطرح کرده اند.»

اجرای صحیح قوانین و اولویت دادن به خواسته های مردم

مسعود پزشکیان یکی از نامزدهایی که در جریان مناظره ها به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافت [پیش از انتخابات دوره نخست] حول محور سلامت می چرخید و وی بر رفع تعارض منافع و اعمال قانون در نظام سلامت تاکید کرد و با اشاره به اقدامات خود در حوزه نظام سلامت در دوره عضویت خود در مجلس اظهار داشت ما در مجلس حرکت بهداشت و درمان را کاملاً کنترل کردیم، از همان ابتدا دغدغه من این بود که صدای افرادی باشم که شنیده نمی شود.

پزشکان با وجود اصرار بر اصلاح شیوه ها معتقدند مشکلات مردم با اجرای قوانین قابل حل است. وی اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به ویژه در مناطق محروم و ایجاد بیمه روستایی را از نقاط قوت وزارتخانه خود در دولت هشتم می داند و افزایش حقوق پزشکان خانواده و سایر حوزه های سلامت را می بیند. کارگران به عنوان تضمینی برای افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی.

سلامت دوگانه از دیدگاه پزشکان و جلیلی/ عدالت محوری و کاهش هزینه در مراقبت های بهداشتی.  نقطه مشترک بین نامزدها

سمیح نجف آبادی، عضو سابق کمیته بهداشت، محور اصلی گفت‌وگوهای پزشکان در حوزه سلامت را اینگونه توصیف کرد:“اجرای قاطعانه قانون” وی آموزش می‌دهد و توضیح می‌دهد: «ما علاوه بر قانون مدون، برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های فرماندهی کل قوا، با توجه به این موارد، توجه ویژه‌ای به موضوع بهداشت و درمان شده است با اجرای دقیق آنها، عمده مشکلات و معضلات موجود در حوزه سلامت برطرف می شود و درمان کامل می شود و با پمپاژ بودجه طبق قانون به این وزارتخانه، درصد زیادی از مشکلات و کمبودهای موجود در حوزه بهداشت و درمان تکمیل می شود. رشته پزشکی، تجهیزات پزشکی و غیره حل خواهد شد.

وی همچنین می افزاید: پزشکان برای اولین بار طرح پزشک خانواده را به عنوان یکی از کمبودهای حوزه درمان در کشور اجرا کردند و موفق هم شدند. آنها تجربه کاملی در این مورد دارند و مطمئنم با پشتکارشان در سایر موارد هم موفق خواهند شد.»

ترجیح دادن پیشگیری بر درمان و کاهش هزینه ها

سعید جلیلی یکی دیگر از کاندیدای منتخب ریاست جمهوری در جریان بحث چالش های نظام سلامت گفت: تنها بخشی از نظام سلامت به وزارت بهداشت مرتبط است و بقیه مسائل خارج از وزارت بهداشت است. در این میان دولت و ریاست جمهوری وظایفی دارند که باید انجام دهند.

وی بیکاری، تصادفات جاده‌ای، محیط‌زیست، مسکن، امنیت شغلی و بسیاری از مسائل دیگر را بر سلامت انسان و جامعه تأثیرگذار می‌داند و معتقد است: «نقش مهم رئیس‌جمهور بسیج سایر دستگاه‌ها در انجام وظایف خود در قبال سلامت است. ” تا همه سختی ها بر دوش کادر درمان نیفتد.

چشم انداز دیگر این کاندیدای انتخاباتی در حوزه بهداشت و درمان، توجه به نظام بیمه ای و عدالت محور کردن عملکرد آن در راستای کاهش هزینه ها است.

سلامت دوگانه از دیدگاه پزشکان و جلیلی/ عدالت محوری و کاهش هزینه در مراقبت های بهداشتی.  نقطه مشترک بین نامزدها

نجف آبادی درباره نظرات این کاندیدای انتخاباتی می‌گوید: «یکی از ایده‌های دکتر جلیلی در حوزه سلامت مربوط به هزینه‌های تحریک بیماران است. این در حال حاضر فشار زیادی را بر قشر کم درآمد جامعه وارد می کند و موضوع بسیار مهمی است.

ذکر موارد پیشگیری از تصادفات جاده ای، مسائل اقلیمی و اکوسیستمی و تاثیر صددرصدی این موارد بر سلامت مردم نیز از نکات قابل توجه صحبت های سلامت وی ​​است. به عبارت دیگر، پیشنهاد آقای جلیلی مبنی بر «پیشگیری بهتر از درمان» صحیح است. زیرا توجه به این اصل از هزینه و ضرر جامعه می کاهد و لذا این کلمه قابل تقدیر است.»

وی می افزاید: در حوزه بهداشت و درمان با تمام احترامی که برای آقای جلیلی قائل هستم، البته آقای دکتر مذیگیان تجربه بیشتری دارند، اما اگر صحبت از سیاست خارجی یا مسائلی از این دست باشد، دکتر جلیلی بیشتر خواهد بود. تجربه.” گفتن “اما در مجموع به نظر من نظر هر دو نامزد قابل تامل است. صرف نظر از نتیجه نهایی انتخابات، امیدواریم رئیس جمهور آینده بتواند به وعده های خود عمل کند.”

بیشتر بخوانید:

در دولت بالقوه پزشکان، طرحی که منجر به تخریب محیط زیست شود، تصویب نمی شود.

47232

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *