اخبار اخبار عمومی

دیوار کشیدن در مرزهای شرقی کشور

تبلیغات بنری

فرهاد طالبیان: تعداد زیاد اتباع خارجی در ایران یک معضل اجتماعی است. به گفته سید حسن موسوی شلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی در این باره می گوید: «چند سالی است که حضور بیگانگان در کشور به یک موضوع اجتماعی تبدیل شده است، از منظر افکار عمومی نسبت به هجوم مردم. خارجی ها، به ویژه از افغانستان، پس از ظهور طالبان، موضوع حساس شده است.

وی درباره علت حساسیت به رابو گفت: عدم اطلاع رسانی اطلاعاتی دولت از این گروه از مهاجران باعث شد آماری از آنها نداشته باشیم از سوی دیگر حوادثی از جمله سرقت در کشور رخ داده است. تجاوز جنسی و قتل که باعث افزایش این حساسیت شد، در حالی که افزایش تعداد آنها در کشور، تجدید نظر در حضور آنها در ایران را به یک الزام جدی تبدیل کرد.

وی ادامه می دهد: در همه کشورهای دنیا در زمینه مهاجرت سیاست هایی اتخاذ می کنند که در نتیجه جذب مهاجر به توسعه و پیشرفت کشور میزبان کمک می کند، اما در ایران نمی دانیم که سیاست های مهاجرتی چیست. بنابراین، ما سیاست‌های مهاجرتی نداریم که مهاجران را بر اساس نیازهای خودمان برای جذب آنها در خود جای دهد.”

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران درباره نحوه برخورد با این مهاجران غیرقانونی و طرح دیوارکشی در مرز با رابو گفت: برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی غیرقانونی، اولا سیاست‌گذاری‌ها باید مشخص باشد، ثانیاً کنترل مرزها برای جلوگیری از ورود به کشور طبیعی است این است که برنامه ریزی ها موثر است، نکته مهم این است که اگر دیوار مرزی بسازیم و اگر مردم ما با آن طرف مرزها و بازارهای مشترک ارتباط داشته باشند، باید در نظر بگیریم، بنابراین هر طرحی مانند ساخت دیوار بر روی آن را در نظر بگیریم. آن طرف مرز باید از قبل به لحاظ ارتباط اجتماعی خود به فکر مرز باشد و گاه احداث دیوار می تواند بر فعالیت اقتصادی رایج قانونی نیز تأثیر بگذارد. مهاجران غیرقانونی.»

4747

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *