راه‌حل عجیب برای جلوگیری از شکار کرگدن‌ها / کاشت تراشه رادیواکتیو در شاخ کرگدن!
اخبار اخبار تکنولوژی

راه‌حل عجیب برای جلوگیری از شکار کرگدن‌ها / کاشت تراشه رادیواکتیو در شاخ کرگدن!

تبلیغات بنری


غزل زیاری: دانشمندان در آفریقای جنوبی استراتژی جدیدی برای خنثی کردن تلاش شکارچیان غیرقانونی برای شکار کرگدن ایجاد کرده اند.

به گزارش وب سایت رابو، راه حلی که آنها اندیشیدند کاشت ایزوتوپ های رادیواکتیو در شاخ کرگدن بود تا بتوانند شکارچیان را از شکار آنها منصرف کنند. روش کار آن با کاشت دو تراشه کوچک رادیواکتیو در شاخ کرگدن است. قدرت این تراشه ها برای فعال کردن آشکارسازها کافی است، اما چگالی آنها به اندازه ای قوی نیست که به سلامت حیوان آسیب برساند.

نگرانی در مورد شکار غیرقانونی کرگدن

تلاش دانشمندان به این دلیل است که سه گونه کرگدن در برابر انقراض بسیار آسیب پذیر هستند. به لطف تلاش‌های حفاظتی، کرگدن‌های سفید آفریقا از انقراض دور شده‌اند، اما شکارچیان غیرقانونی ۴۹۹ کرگدن را در سال ۲۰۲۳ شکار کردند که ۱۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

این در حالی است که محققان و حافظان محیط زیست در تلاش هستند تا تعداد تولد و رشد این حیوانات زیبا را افزایش دهند تا تا حدودی این خطر را از بین ببرند. تاکنون فعالان محیط زیست برای محافظت از شاخ کرگدن عمداً آنها را قطع می کردند تا شکارچیانی که به دنبال شاخ کرگدن هستند شکار نشوند.

برای این کار از اره برقی استفاده کردند که البته انتقادات زیادی را به دنبال داشت. اکنون با استفاده از روشی جدید، دانشمندان امیدوارند که به لطف شاخ های رادیواکتیو کرگدن ها بتوانند بدون آسیب رساندن به آن ها از آنها در برابر شکارچیان محافظت کنند.

موارد استفاده از شاخ کرگدن

تقاضا برای شاخ کرگدن در کشورهای مختلف جهان به ویژه آسیا بسیار زیاد است و دلیل اصلی آن استفاده از آن در طب سنتی است. این در حالی است که هیچ مدرک علمی برای تأیید این ادعاها وجود ندارد. با این حال، به دلیل تقاضای زیاد، کرگدن به دلیل شاخش به یک هدف محبوب برای شکارچیان تبدیل شده است. این تجارت تا حدی رونق دارد که قیمت شاخ کرگدن از قیمت کوکائین یا طلا بیشتر است و این ارزش نجومی شکارچیان را به شکار کرگدن ترغیب کرده است.

اکنون دانشمندان امیدوارند با استفاده از این روش از این عمل تلخ جلوگیری کنند. با استفاده از این تراشه‌های رادیواکتیو، شکارچیان قادر به شناسایی کرگدن‌های حامل این تراشه و کشتن آن‌ها برای جدا کردن شاخ‌هایشان نخواهند بود.

راهکاری عجیب برای جلوگیری از شکار کرگدن / کاشت تراشه رادیواکتیو در شاخ کرگدن!

بالاخره گذشت زمان ثابت خواهد کرد که آیا این ایده راهی موثر برای جلوگیری از شکار این حیوانات زیباست یا خیر. اما به هر حال، به نظر می رسد راه جالبی برای محافظت از کرگدن ها باشد.

با این حال، کرگدن ها تنها حیوانی نیستند که به دلیل شکار غیرقانونی و دخالت انسان در معرض خطر انقراض قرار دارند. با افزایش محبوبیت گوشت نهنگ در کشورهایی مانند ژاپن، شکار این حیوان غول پیکر در سال ها و دهه های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و نهنگ های در حال انقراض از تیراندازی شکارچیان بی رحم در امان نیستند.

منبع: MSN

54321

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *