رسانه چینی: دست ناتو به آسیا نخواهد رسید
اخبار اخبار جهان

رسانه چینی: دست ناتو به آسیا نخواهد رسید

تبلیغات بنری


به گزارش رابو ایسنا، پایگاه تحلیلی چین در مقاله‌ای با اشاره به تلاش‌های ناتو برای گسترش نفوذ خود در منطقه آسیا-اقیانوس آرام، یعنی منطقه تحت پوشش اقیانوس هند تا اقیانوس آرام، تاکید کرد که این اتحاد نظامی جایز نیست برای انتقال بی ثباتی اروپا به این منطقه، بدون شک با واکنش شدید این کشورها مواجه خواهید شد.

نشست امسال سران ناتو روز سه‌شنبه در واشنگتن آغاز شد و این رویداد نه تنها به کانونی برای ترویج نظریه «تهدید چین» تبدیل شد، بلکه نشان می‌دهد که ناتو در تلاش است تا در امور منطقه آسیا و اقیانوسیه مداخله کند. ناتو بر او مسلط شود.

گلوبال تایمز با این مقدمه نوشت: غرب با تکیه بر تئوری تهدید چین در تلاش است تا توجه را به ناتو و این نشست جلب کند. با تلاش ناتو و آمریکا به نظر می رسد چین کلید بقای اروپا شده و نقش مهمی در سرنوشت جنگ روسیه و اوکراین ایفا می کند. در سه سال گذشته، ناتو رهبران ژاپن، کره جنوبی، نیوزلند و استرالیا را به اجلاس خود دعوت کرده و تلاش کرده است تا یک اتحاد ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه ایجاد کند. این اتحاد نظامی که زمانی ادعا می کرد ماهیت دفاعی دارد، امروز می خواهد بر کل منطقه آسیا و اقیانوسیه تسلط یابد.

سخنرانی بایدن در نشست سران ناتو در واشنگتن

اعضای ناتو بر سر چند موضوع کلیدی اختلاف نظر دارند

رسانه های چینی گزارش دادند که ناتو هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد، این ائتلاف اکنون ضعیف است و با چالش های زیادی روبرو است. نگرانی ها در مورد موضوعاتی مانند انتخابات پارلمانی فرانسه، انتخابات ریاست جمهوری آتی در ایالات متحده و افزایش هزینه های نظامی در اروپا افزایش یافته است، در حالی که اعضای ناتو دیگر در مورد بسیاری از موضوعات کلیدی توافق ندارند. بنابراین، ایالات متحده اکنون در تلاش است تا با دمیدن در شیپور “تهدید چین”، اتحاد را به این اتحاد ضعیف بازگرداند.

گلوبال تایمز ادامه داد: حقیقت این است که آمریکا می خواهد از طریق ناتو تمام منطقه آسیا و اقیانوسیه را تحت کنترل داشته باشد و از این طریق تهدیدات امنیتی را در این منطقه ایجاد کرده و دامن زده است. برخی از کشورهای منطقه مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند نیز در این دام افتاده اند و در زمینه هایی مانند امنیت سایبری و انتشار اطلاعات نادرست با ناتو همکاری می کنند.

به گفته رسانه‌های چینی، این کشورها در نهایت از این سیاست متضرر خواهند شد زیرا «ناتو اروپا را درگیر مشکلات و بحران‌های زیادی کرده است و اکنون آمریکا می‌خواهد با گسترش پای ناتو به منطقه آسیا و اقیانوسیه و ایجاد آسیا، به استراتژی هند و اقیانوسیه کمک کند. -منطقه اقیانوس آرام.” ناتو آسیایی کند است و این در نهایت منجر به تحریک کشورهای منطقه و افزایش تنش می شود.

رسانه های چینی: ناتو به آسیا نمی رسد

در حاشیه نشست ناتو در واشنگتن

طرح ناتو در آسیا محکوم به شکست است

شیانگ هائویو، محقق مؤسسه مطالعات بین‌المللی چین، به گلوبال تایمز گفت: ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه راه بسیار دشواری برای دستیابی به هر نوع پیشرفت ملموس دارد.

به گفته وی، این منطقه از نظر ایدئولوژی، ارزشی و شرایط جغرافیایی با اروپا تفاوت های چشمگیری دارد و آمریکا و متحدانش هرگز نخواهند توانست ائتلافی مشابه ناتو در این منطقه ایجاد کنند. این را هم باید در نظر بگیریم که اکثر کشورهای این منطقه تا حدودی تحت استعمار استعمارگران غربی بودند و امروز استعمارگران سابق نمی توانند با این کشورها زمینه مشترک پیدا کنند.

بنابراین، بر اساس گزارش گلوبال تایمز، به احتمال زیاد غرب این بار به روش های استعماری روی آورده و سعی خواهد کرد از این روش ها برای رسیدن به اهداف خود در منطقه استفاده کند.

از سوی دیگر، کشورهای آسیا و اقیانوسیه خواهان صلح و ثبات هستند. این ثبات چیزی است که آن را به موتور اقتصاد جهانی تبدیل کرده است. حال اگر ناتو به عنوان یک ائتلاف نظامی که ماموریت آن بی ثبات کردن و تشدید تنش است، بتواند به منطقه نفوذ کند، پویایی منطقه تحت تأثیر قرار می گیرد و درگیری ایجاد می شود.

در گزارش رسانه‌های چینی که حاکی از آن است که طرح ناتو در آسیا محکوم به شکست است، می‌گوید: «منطقه آسیا و اقیانوسیه از مداخله ناتو در منطقه استقبال نخواهد کرد. اکثریت قریب به اتفاق کشورهای منطقه از ناتو می‌خواهند که از ایجاد تنش دست بردارد. ذهنیت جنگ سرد و ایجاد درگیری‌های جناحی تحت رهبری آمریکا را نمی‌توان به این بلوک اجازه داد که بی‌ثباتی را که در اروپا ایجاد کرده به این منطقه بیاورد و بدون شک دخالت اجباری آن در امور منطقه با آن مواجه خواهد شد. واکنش شدیدتر.»

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *