اخبار اخبار عمومی

رستورانی که به مشتریان خود داروی ضداسهال می‌داد/ سرآشپز دستگیر شد

تبلیغات بنری


نادیا زکالوند: دو سرآشپز در یک رستوران هتل محلی در نانتونگ چین به دلیل ریختن داروی ضد اسهال در غذای مشتریان خود ۱۶۰ هزار یوآن (۲۲ هزار دلار) جریمه و به دو سال زندان محکوم شدند.

این دو سرآشپز متقلب از غذاهای تاریخ مصرف گذشته برای تهیه غذا برای مشتریان استفاده می کردند و داروهای ضد اسهال مانند جنتامایسین سولفات را به غذا اضافه می کردند تا در معرض آن قرار نگیرند.

جنتامایسین سولفات آنتی بیوتیکی است که برای درمان اسهال استفاده می شود و این دو سرآشپز با کمک این نوع دارو خطر مشکلات معده و درد معده و قرار گرفتن در معرض کلاهبرداری مشتریان خود را کاهش می دهند.

این دو سرآشپز حداقل 1612 وعده غذایی حاوی جنتامایسین سولفات فروخته بودند که پلیس پس از اطلاع یکی از کارکنان رستوران آنها را دستگیر کرد.

پلیس با مراجعه به آشپزخانه این رستوران حدود 100 جعبه سولفات جنتامایسین پیدا کرد و در بررسی های تکمیلی مشخص شد که هر از چند گاهی 100 جعبه از این نوع دارو را بدون نسخه می خریدند.

به گفته پلیس، این دو سرآشپز یک عمل مجرمانه را پنهان می کردند که در آن دارو را در غذا می ریختند و یک عمل مجرمانه دیگر را که در آن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته پخته می شد.

منبع:

oditycentral

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *