اخبار اخبار فرهنگی

روایتی جذاب از سفر اربعین؛ «حضور زائر زن در مسیر مشایه»

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، پهلوان این سفر را در حالی نوشته است که شور و ذوق و سرمستی نویسنده برای این سفر سطر به سطر به چشم می خورد تا جایی که این احساس گاهی به اضطراب می انجامد.
پهلوان سفر خود را با هماهنگی قبلی برای حضور در عتبات آغاز می کند. گاهی از وسواس و اشتیاقش برای بستن هواپیما می گوید و گاهی از ترسش از شکست در سفر. اما در نهایت داستان و گزارش او از این سفر از دوران حضورش در مرز ایران و عراق آغاز می شود.
رمان زیارت اربعین فاطمه بهلوان روایتی سریع از آنچه یکی از زائران در زیارت اربعین دیده است، رمانی است که سعی می کند حیرت راوی را از آنچه با آن مواجه شده است، روایت کند. شرح مفصلی از سختی ها و زیبایی های سفر اربعین دریافت کنید.
این کتاب از چند منظر کتابی ارزشمند برای بازگویی اجتماعی زیارت اربعین به شمار می‌رود، در درجه اول با انتخاب راوی بازگوکننده سفر که سعی شده نگاهی زنانه به این سفر داشته باشد، به‌ویژه که راوی به اعتراف خودش، نگاهی زنانه به این سفر داشته باشد. ، فردی درونگرا است و می خواهد در … سفر تنها باشد و مشخصه اصلی آن حضور اجتماعی است.

از سوی دیگر، کتاب از نظر دید دقیق، ایجاد نگاه زنانه و روایت سفری که با دشواری های مضاعفی برای زنان همراه است، اثر بسیار شگفت انگیزی است. بهلاوان در رمان خود کوشیده تلخی، شیرینی، سختی و لذت حضور یک زن در مسیر پیاده روی اربعین را به طور موجز و گاه کنایه آمیز به تصویر بکشد.
در عین حال، «مسیر مشایی» اثر کوتاهی است که از پاورقی بیرون مانده است. اثری که در آن تمام بخش‌های متن به‌عنوان خط اصلی روایت عمل می‌کند. وضو به شوق او برای زیارت و حضور در حرم ها که در خدمت جاذبه او برای شرکت در سفر و روایت همراه این سفر بود.
کتاب «سفر پیاده روی» اثری به دور از پاورقی متنی است. صریح، شیرین و حتی پرتعلیق است و به زیبایی داستانی جذاب از سفری را روایت می کند که بسیاری از ایرانیان در سال های اخیر به عنوان یکی از بهترین خاطرات خود داشته اند.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *