اخبار اخبار عمومی

روزشمار وعده‌های شهرداری تهران/ از خاطره تلخ بالن‌های قرمز تا بی‌سرانجامی بزرگراه شوشتری

تبلیغات بنری


نورا الحسینی: برخی از اعضای شورای شهر تهران شهردار تهران را سلطان وعده های شکسته توصیف کرده اند. چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر طی نامه ای فهرستی از وعده های محقق نشده به شهردار تهران تهیه کرد و از رئیس شورای شهر خواست تا اجرای این وعده ها را پیگیری کند. اما شهردار تهران و مدیرانش در دوم آبان سه سال پیش چه وعده هایی دادند؟

کاهش زمان مورد نیاز برای تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی به نصف

11 آبان ماه 1400، علی رضا زاکانی شهردار تهران در حین بهره برداری و بازدید از پروژه های جمع آوری آب های سطحی (مدیریت سیلاب غرب تهران) در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه مدیریت سیلاب تهران، 530 کیلومتر کانال و تونل احداث می شود که از آنها استفاده می شود. کانال آب های سطحی، و هنوز 170 کیلومتر دیگر از پروژه های مدیریت آب های سطحی در دست ساخت و یا در انتظار تکمیل است.

به گفته زاکانی، بر اساس برآوردهای سند پنج ساله پنجم توسعه شهر تهران، این 170 کیلومتر طی 20 سال آینده توسعه می یابد. با توجه به جلساتی که با نماینده فنی و عمرانی و شرکت خاکریسب برگزار شد مقرر شد این مدت 20 ساله به نصف کاهش یابد و با تلاش و کوشش این پروژه در مدت 10 سال به اتمام برسد.

از پایان ساخت بزرگراه بروجردی تا آغاز احداث ۴ خط مترو

11 آبان 1401 شهردار تهران در مراسم دوازدهمین انتصاب منطقه نهم به اصحاب رسانه گفت: بزرگراه شهید بروجردی امسال تکمیل و افتتاح می شود. وی تاکید کرد که علاقه مند به توسعه اتوبوسرانی در تهران است. به گفته زاکانی، در سال جاری 591 دستگاه اتوبوس (1401 دستگاه) نوسازی شد، 200 دستگاه اتوبوس خریداری شد و امیدواریم تا پایان سال تعداد اتوبوس های تهران را به بیش از 5000 دستگاه برسانیم و 210 خط اتوبوس را در تهران بهبود دهیم. . در عین حال اقدامات جدی در خصوص مترو برای احداث خطوط 8، 9، 10 و 11 انجام دادیم. در خصوص خط 11 با مپنا وارد مذاکره شده ایم و با توجه به وابستگی به حمل و نقل ریلی تلاش خواهیم کرد در این زمینه گام های موثری برداریم.

در این روز جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که پس از مدتی محل را ترک کرد از احداث پارکینگی با ظرفیت 3000 خودرو خبر داد. افتتاح و بهره برداری از پارکینگ هوشمند امیرکبیر سرآغاز رویکرد مدیریت شهری به ساخت پارکینگ تلقی شد. علاوه بر این پارکینگ که گنجایش 550 خودرو را دارد، 3 پارکینگ دیگر نیز با ظرفیت 1382 خودرو در دست ساخت است.

اگرچه پارکینگ آمریکابیر پس از افتتاح پس از مدت ها تاخیر به بهره برداری رسید.

از یادآوری خاطره تلخ بالن های قرمز تا بی نتیجه ماندن بزرگراه شوشتری

در 11 آبان 1402، پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به دخالت دادستانی در ماجرای سقوط بالن های تبلیغاتی در منطقه 21، از ورود همزمان شورای شهر تهران به این پرونده خبر داد. و گفت: برخورد با عاملان سقوط بالن در منطقه 21 در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

ماجرای این بادکنک ها از این قرار بود که هر کدام از این بادکنک ها که در سطح شهر و در تمام مناطق پخش می شد، نمادی از کارگاه ساختمانی برای یکی از پروژه های در حال ساخت شهر توسط شهرداری تهران است.

اما به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی، یکی از بالن ها در منطقه 21 سقوط کرد و 6 کودک دچار سوختگی شدند. شهرداری تهران هرگز بابت این حادثه مستقیما از مردم تهران عذرخواهی نکرد و مدیران شهری که در آن زمان در سفر به چین بودند پس از بازگشت به کشور هیچ اشاره ای به این حادثه نکردند.

بالن ها نیز بی سر و صدا از شهر تهران جمع آوری شد، اما به گفته ناصر امانی، کمتر از سه میلیارد تومان از بیت المال را هدر دادند و باید پاسخگو باشند. گفتند حدود 140 تا 150 بادکنک به هوا فرستاده اند که اگر هر بادکنک 30 میلیون تومان قیمت داشته باشد حداقل 3 میلیارد تومان تمام می شود.

دفتر خاطرات وعده های شهرداری تهران/ از خاطره تلخ بادکنک های قرمز تا بلاتکلیفی جاده شوشتری

در این روزها باز ماندن در مترو و جابجایی ماشین با در باز چیز جدیدی است. مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران تایید کرد که بر اساس دستورالعمل مربوط به عکس باز در یکی از قطارهای خط شماره 3 مترو عمل کرده است.

در این روز مهدی صداقتی ناظر و عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی و عمران شهر تهران از بهره برداری فاز اول بزرگراه شهید شوشتری تا پایان سال جاری خبر داد.

آن طور که مهدی صدقتی درباره جزئیات پروژه شهید شوشتری توضیح داد: برای ساخت پروژه شهید شوشتری دو فاز اجرا شد. مساحت فاز اول این پروژه 9 کیلومتر مربع و فاز دوم 6.5 کیلومتر مربع است. 9 کیلومتر اول بزرگراه شهید شوشتری دارای قطعات و تعهدات مختلفی از جمله املاک ارتش، املاک وزارت ورزش و ورزشگاه تختی است که رفع شده و از بنگاه املاک تحویل می شود. آینده نزدیک

47232

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *