اخبار اخبار اقتصادی

رونمایی پزشکیان از تیم اقتصادی/ چه کسانی آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

تبلیغات بنری


به گزارش -، با معرفی وزرا، فهرست حاضران در تیم اقتصادی هیات وزیران مشخص شد. حالا نمایندگان مجلس می آیند تا تکلیف دولت پیشنهادی را مشخص کنند.

مسعود مازیکیان پیش از این با انتصاب سیدحمید پورمحمدی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و علی طیب نیا به عنوان مشاور عالی نشان داده بود که در سال های آینده از چه کسانی کمک خواهد گرفت. گفته می شود احتمال باقی ماندن فرزین در سمت مدیرعاملی بانک مرکزی وجود دارد.

در این گزارش نگاهی گذرا به لیست افراد اعلام شده از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارتخانه های اقتصادی ایران ارائه شده است.

عبدالناصر همتی: وزارت امور اقتصادی و دارایی

او مهمترین منتقد دولت سیزدهم است که سعی کرد واکنش های فوری به آمار اعلام شده از سوی دولت سیزدهم پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری نشان دهد. از فضای صفحه مجازی و تالارهای گفتگوی خود در باشگاه استفاده می کند و…

عبدالناصر همتی که سابقه ریاست کل بانک مرکزی، رئیس بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک ملی را در کارنامه خود دارد، متولد 1336 در کبودرآهنگ است. وی دانشجوی دکتری اقتصاد از دانشگاه تهران است و از سال 1378 در صدا و سیما کار خود را آغاز کرد و تا سال 1377 به عنوان مدیرکل خبر فعالیت داشت و از سال 1377 تا 1378 معاون سیاسی صدا و سیما بود.

او در شرایطی به وزارت امور اقتصادی و دارایی می رود که اقتصاد ایران با بحران های بسیار جدی مواجه است. نرخ تورم در ایران همچنان بالاست و بودجه کشور از عدم تعادل جدی رنج می برد.

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آمادگی برای سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

سید محمد اتابک; وزارت صنعت، معدن و تجارت

سید مهمت اتابک پیش از این معاون اقتصادی بنیاد مصطفوان بود. وی دارای سابقه مدیریت در صنایع سیمان، فولاد و سایر صنایع است. وی در فعالیت حرفه ای خود از سال 1392 تا 1400 در هیئت اتاق بازرگانی تهران عضویت داشت.

آقای مهمت اتابک در سال 1337 متولد شد. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا اخذ کرد. وی از سال 1382 تا 1390 مدیرعامل شرکت سیمان تهران بود و در سوابق کاری خود قائم مقامی شرکت سیمان تهران، مدیرعاملی و نایب رئیسی شرکت اکباتان و عضویت و ریاست هیئت مدیره شرکت های مختلف از جمله بانک سرمایه گذاری مسکن، شرکت صدرا و بسیاری دیگر از شرکت های تولیدی.

سید مهمت اتابک که پیش از این به مدت هشت سال بین سالهای 1390 تا 1398 مدیرعامل هلدینگ صنایع متالورژی کاوه پارس بوده است. وی از سال ۱۳۹۷ به عنوان معاون اقتصادی بنیاد مصطفوان منصوب شد.

اتابک دارای سوابقی همچون ریاست هیات مدیره انجمن سیمان، رئیس هیات مدیره سیمان تهران، عضویت در هیات مستشاری وزارت صنعت و مجلس و… می باشد.

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آمادگی برای سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

محسن پاک نژاد; وزارت نفت

محسن پاک نژاد متولد 1345 سابقه حضور در وزارت نفت را دارد.

وی دارای مدرک لیسانس مهندسی برق از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی از سال 1370 هجری شمسی در وزارت نیرو شروع به کار کرد.

پاک نژاد در اواسط دهه هفتاد به عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس سازمان نظارت بر عرضه سوخت در وزارت نفت منصوب شد، اما در سال های 1377 تا 1378 مدیر پروژه توسعه میدان گازی بود. وی در سال 1378 به عنوان مدیرکل کنترل و بازرسی فنی صادرات فرآورده های نفتی وزارت نفت منصوب شد و از سال 1379 تا 1386 با حفظ سمت به عنوان یکی از اعضای کلیدی هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز خدمت کرد. .

پاک نژاد بین سال های 1383 تا 1385 مدیر برنامه ریزی شرکت نفت استان های مرکزی ایران بود. وی در سال 1385 به سمت معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد و تا سال 1392 در این سمت باقی ماند و با آغاز به کار دولت یازدهم مجدداً به ستاد وزارت نفت بازگشت و حدود یک سال مشغول به کار شد. مدیرکل کنترل صادرات و مبادلات فرآورده های نفتی وزارت نفت. پاک نژاد به مدت دو سال از سال 1392 تا 1394 به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس شرکت بازرگانی نفت ایران (به اختصار NICO) فعالیت کرد.

محسن پاک نژاد پس از برکناری از این سمت در 17 تیرماه 1394 با حکم علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، به سمت قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید منصوب شد.

وی از سال 1396 به عنوان معاون وزیر نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب شد و تا سال 1400 در این سمت باقی ماند.

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آمادگی برای سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

فرزانه صدیق مالفگرد، وزارت راه و شهرسازی

فرزانه صدیق مالفگرد از سوی مسعود مازیکیان نخست وزیر دولت چهاردهم به عنوان وزیر راه و شهرسازی برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شد.

آخرین پست شغلی تنها زن لیست پزشکیان معرفی شده، مدیریت صندوق سازمان املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید در دوره قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

صادق مالفگرد پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاونت معماری و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی این وزارتخانه فعالیت می کرد.

وی در سال 1355 هجری شمسی متولد شد و مدرک کارشناسی ارشد شهرسازی را گرفت. صادق ملواگرد در تاریخ 6 دی ماه 1396 توسط محمد اسلامی وزیر پیشین به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد.

در مرداد 1402 فرزان صدیق مالفگرد از سوی مهرداد پازارباش وزیر فعلی راه و شهرسازی به سمت مشاور شهرسازی و معماری منصوب شد. وی پیش از این یکی از مدیران کل این معاونت بوده و دبیری شورای عالی شهرسازی و معماری را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آمادگی برای سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

عباس علی آبادی; وزارت نیرو

عباس علی آبادی متولد 1340 اراک، استاد دانشگاه است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم مجلس نمایندگان اکنون از سوی پزشکیان به عنوان وزیر نیرو معرفی شده است. این امر وزارت صمت را در شرایطی قرار می دهد که بحران قطعی برق صنایع را کنترل می کند و صنعت ایران با بحران های جدی مواجه است.

علی آبادی فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل دانشگاه های مختلف کشور است. .

از سوابق کاری و مدیریتی علی آبادی می توان به فعالیت در جهاد البیناء، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه های نیروگاه کرخه و کارون 3، مدیریت اجرایی شرکت توسعه منابع آب و انرژی ایران و معاون وزیر نیرو اشاره کرد. در برق و انرژی امور انرژی

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آمادگی برای سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

احمدی مدری; وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

حمد میدری متولد 1342 در آبادان، اقتصاددان ایرانی و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت روحانی است. وی نماینده آبادان در ششمین جلسه شورای اسلامی و عضویت در کمیته اقتصادی شورا بود.

وی دکترای تخصصی اقتصاد و فوق لیسانس توسعه و برنامه ریزی اقتصادی را از دانشگاه تهران اخذ کرد. مدری سابقه تدریس در دانشگاه های علامه طباطبایی و شهید چمران اهواز را دارد و در سال 1392 نیز دوره کوتاه مدت آموزشی و پژوهشی را در دانشگاه ملل متحد گذراند.

احمد مدری در انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پشکیان در برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حضور یافت. مدری در این میزگرد آموزش و سلامت را به عنوان کالای عمومی معرفی کرد که باید خارج از سیستم بازار در اختیار شهروندان قرار گیرد. این اقتصاددان، بازسازی اقتصادی مبتنی بر عدالت اجتماعی را ایده اصلی پزشکیان دانست.

رونمایی پزشکان از تیم اقتصادی/ آمادگی برای سوار شدن به قطار دولت چهاردهم

غلامرضا نوری قزلجا، وزارت جهاد کشاورزی

در صورت کسب اطمینان غلامرضا نوری قزلجا بهارستان را ترک می کند و سمت کشیش را بر عهده می گیرد. غلامرضا نوری قزلجی دارای مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی و دامپروری، فوق لیسانس مدیریت کشاورزی و دانشجوی دکتری سیاست گذاری و توسعه کشاورزی است.

وی از دهه 70 در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به کار بوده و مدتی نیز به عنوان معاون و مشاور وزیر در وزارت جهاد کشاورزی فعالیت داشته است.

وی هم اکنون عضو کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی است و در سه دوره نمایندگی خود در مجلس همواره عضویت در کمیته تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی را بر عهده داشته است.

نوری تجربه معاونت اجرایی مجلس را نیز در کارنامه سیاسی خود دارد.

223223

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *