اخبار اخبار تکنولوژی

رویداد اپل امسال همه را غافلگیر می‌کند/ آیفون 16 در کنار 7 محصول دیگر رونمایی می‌شود/ عکس

تبلیغات بنری


تینا مزدکی: رویدادهای اپل در ماه سپتامبر همیشه میزبان راه اندازی خط تولید جدید آیفون است. در نمایشگاه امسال، چهار مدل آیفون 16 رونمایی خواهد شد: آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس، با آپدیت های منظم اپل.

البته هر سال با رونمایی از سری آیفون، بازار شایعات آیفون های آینده داغ می شود. این بار شایعاتی مبنی بر اینکه مدل های استاندارد آیفون 16 مانند آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس دارای دکمه اکشن خواهند بود، منتشر شده است. در همین حال، برخی شایعات حاکی از آن است که تمامی مدل‌های آیفون 16 دارای دکمه‌ای به نام کیچر هستند.

هوش اپل

همانطور که گفته شد، خبر اصلی رویداد سپتامبر اپل قطعا Apple Intelligence خواهد بود. طیف وسیعی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در رویداد WWDC 2024 اعلام شد، اما انتظار می‌رود که در ماه سپتامبر شاهد هوش مصنوعی اپل در سری آیفون 16 و سایر دستگاه‌های سازگار باشیم.

Apple Intelligence شامل ویژگی های کامل است. اما بر اساس آنچه تاکنون فاش شده است، عملکرد جدید آیفون شامل طیف وسیعی از ابزارهای هوشمندتر سیری، خلاصه سازی متن، کمک تایپ و ایجاد عکس خواهد بود. شعار اپل، “زمان شما برای درخشش است”، همچنین به انیمیشن جدید اپل “درخشش” اشاره دارد که هنگام استفاده از سیری در آیفون های به روز شده ظاهر می شود.

با این حال، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است افشای هوشمندی اپل تا پس از انتشار سری 16 به تعویق بیفتد.

iOS 18 و به روز رسانی نرم افزار

رویداد امسال اپل همه را شگفت زده می کند/ آیفون 16 به همراه 7 محصول دیگر رونمایی می شود/ عکس

Apple Intelligence بخشی از iOS 18 است، اما صرف نظر از این ویژگی، اپل همچنان به‌روزرسانی‌های منظم در iOS 18 خواهد داشت. برای مثال، می‌دانیم که شاهد پیشرفت‌های بزرگی در برنامه‌های اصلی آیفون، از جمله پیام‌ها، ایمیل، عکس‌ها، نقشه‌ها و ولت

این آپدیت ها با تمامی آیفون های بعد از آیفون XS سازگار خواهند بود. به عبارت دیگر، هر آیفونی با چیپست A12 Bionic یا جدیدتر می تواند iOS 18 را نصب کند.

در همین حال، انتظار می‌رود اپل در رویداد ماه سپتامبر خود از iPad (iPadOS 18)، Apple Watch (watchOS 11)، Mac (macOS Sequoia) و Apple TV (tvOS 18) رونمایی کند.

اپل واچ های جدید

رویداد امسال اپل همه را شگفت زده می کند/ آیفون 16 به همراه 7 محصول دیگر رونمایی می شود/ عکس

همانند هر سال، اپل در کنار معرفی سری گوشی های جدید خود از اپل واچ 10 و اپل واچ اولترا 3 رونمایی خواهد کرد. طبق شایعات، هر دو مدل احتمالا پردازنده های جدیدی خواهند داشت، در حالی که انتظار می رود Watch 10 نمایشگر بزرگ تری داشته باشد.

البته، یک رویداد جالب دیگر در راه است: اپل از Apple Watch SE رونمایی خواهد کرد، به این معنی که ورود به اکوسیستم اپل برای علاقه مندان هزینه کمتری خواهد داشت.

هدفون جدید AirPods

رویداد امسال اپل همه را شگفت زده می کند/ آیفون 16 به همراه 7 محصول دیگر رونمایی می شود/ عکس

ایرپادهای جدید احتمالا ماه آینده عرضه خواهند شد. هنوز خبری از سری جدید AirPods Pro 2 یا AirPods Pro Max 3 نیست. اپل می خواهد از AirPods میان رده و مقرون به صرفه رونمایی کند!

در مورد این ایرپادهای جدید، می توان انتظار طراحی راحت تر و حالت های گوش دادن هوشمندتر را داشت. در همین حال، به نظر می رسد که این ایرپادها مانند ایرپادهای پیشرفته آیفون، دارای قابلیت حذف نویز خواهند بود.

آیفون ایر

رویداد امسال اپل همه را شگفت زده می کند/ آیفون 16 به همراه 7 محصول دیگر رونمایی می شود/ عکس

همزمان با معرفی آیفون 16، اپل از گوشی ای به نام آیفون اسلیم یا آیفون ایر رونمایی خواهد کرد. این مدل آیفون که بسیار نازک خواهد بود در سال 2025 عرضه خواهد شد. مارک گورمن، مشاور اپل خاطرنشان می کند که آیفون بدنه بسیار نازک تری نسبت به آیفون های فعلی خواهد داشت، در حالی که بیشتر مشخصات اصلی آیفون 17 را حفظ می کند.

از نظر قیمت، به نظر می رسد آیفون ایر بین آیفون 17 و آیفون 17 پرو قرار می گیرد (همانطور که مک بوک ایر اصلی بین مک بوک و مک بوک پرو قرار داشت)، بنابراین کسانی که از سری آیفون 16 ناامید شده اند، می توانند منتظر آن باشند. مدل . زیرا این یک مدل کاملاً جدید از آیفون است و می توانیم در سال آینده منتظر آن باشیم.

آیپدهای جدید

رویداد امسال اپل همه را شگفت زده می کند/ آیفون 16 به همراه 7 محصول دیگر رونمایی می شود/ عکس

آیپدهای جدید تقریباً چیز دیگری هستند که در رویداد سپتامبر امسال اپل حضور نخواهند داشت. اپل قبلاً آیپد ایر 6 و آیپد پرو (2024) را در رویداد اپل در 7 می معرفی کرده بود. پس از آن، هیچ خبر دیگری در مورد جانشین آیپد 10.9 (2022) منتشر نشد. با این حال، احتمالاً در این رویداد شاهد رونمایی از iPad mini 7 خواهیم بود.

از آگوست 2024، اپل به آی‌پد مینی اجازه می‌دهد موجودی آن تمام شود، که معمولاً نشانه‌ای از در راه بودن مدل جدیدی است. با این حال، هنوز نمی توان دقیقاً تأیید کرد که اپل از کدام آیپد رونمایی خواهد کرد.

مک بوک های جدید

رویداد امسال اپل همه را شگفت زده می کند/ آیفون 16 به همراه 7 محصول دیگر رونمایی می شود/ عکس

طبق گزارش‌ها، مدل‌های مک‌بوک پرو، مک مینی و آی‌مک مجهز به M4 برای سال 2024 در راه هستند، اما احتمالاً زمانی پس از رویداد سپتامبر وارد بازار خواهند شد. انتظار می رود مک بوک پرو 2024 اواخر سال جاری وارد بازار شود و عرضه آن در ماه آینده مصادف با تاریخ عرضه مک بوک های 2023 اپل است.

شاید اپل بخواهد در رویداد امسال جسور و ظریف باشد. اما می توان مطمئن بود که در رویداد سپتامبر شاهد ارتقای نرم افزاری و محصولات جدید اپل خواهیم بود.

منبع: تکرادار

227323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *