اخبار اخبار تکنولوژی

رکوردشکنی خیره‌کننده ژاپنی‌ها / انتقال داده با سرعت ۴۰۲ ترابیت بر ثانیه

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، NICT و شرکای آن سیستمی با پهنای باند 37 هرتز متشکل از 1505 کانال در امتداد 50 کیلومتر کابل فیبر نوری توسعه دادند. آنها از شش نوع تقویت کننده و یک اکولایزر نوری برای دستیابی به سرعت بی سابقه 402 ترابیت (معادل 402000 گیگابیت در ثانیه یا 402 میلیون مگابیت در ثانیه) استفاده کردند.

به گفته DeGiato، اگرچه راه درازی برای ارائه اینترنت با سرعت ترابیت به مصرف کنندگان وجود دارد، اما نکته ای که دستاورد دانشمندان ژاپنی را بیش از پیش چشمگیر می کند این است که با استفاده از فناوری فیبر نوری موجود در جهان به دست آمده است.

دستاورد محققان ژاپنی بیش از 25 درصد سریعتر از رکورد قبلی (321 ترابایت بر ثانیه) است و پهنای باند قابل استفاده برای انتقال از این طریق 35 درصد افزایش یافته است.

محققان معتقدند رویکرد آنها می تواند وعده ارائه خدمات پرسرعت “فراتر از 5G” را محقق کند. در واقع، با استفاده از این فناوری جدید بر روی شبکه های فیبر مستقر، ISP ها می توانند سرعت انتقال داده و طول عمر زیرساخت خود را افزایش دهند.

البته انتظار می رود که به کارگیری این فناوری در سرویس های موجود هزینه زیادی داشته باشد، اما نتایج این تحقیق پتانسیل کامل فیبر نوری را نشان می دهد.

5454

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *