زاکانی به دام افتاد، جلیلی در آرامش شعار داد /خواب قاضی زاده برای سبد رأی احمدی نژاد /پزشکیان «ترند» جدید را ساخت، قالیباف سکوت کرد
اخبار اخبار سیاسی

زاکانی به دام افتاد، جلیلی در آرامش شعار داد /خواب قاضی زاده برای سبد رأی احمدی نژاد /پزشکیان «ترند» جدید را ساخت، قالیباف سکوت کرد

تبلیغات بنری


محمد حسن نجمی: نامزدهای ریاست جمهوری شب گذشته سومین مناظره خود را پشت سر گذاشتند. بحث مثل دو برنامه قبل سرد و بی روح بود. در اولین مناظره که در اولین روزهای هفته گذشته برگزار شد، برخی معتقد بودند که با پیشروی مناظره ها و نزدیک شدن به موعد انتخابات، بحث ها داغتر می شود. اما حداقل بحث سوم این انتظار را نقض کرد.

موضوع مناظره دیشب فرهنگی و اجتماعی بود. مسائلی که جامعه ایران با آن مواجه است با چالش های جدی مواجه است. از طهارت، عفاف و حجاب گرفته تا سینما و کتاب، موضوعاتی است که در این بحث مطرح می شود.

نکته قابل توجه در این مناظره این است که هیچ اشاره مستقیمی از سوی کاندیداها به موضوع ارتش ارشاد و طرح نور نشده است، حتی مسعود مازیکیان نیز که پیش از این به طور صریح و مستقیم از طرح نور انتقاد کرده بود، در این باره سکوت کرد و صحبتی نکرد. بیرون او در آن شرکت نکرد و فقط یک بار از اصطلاح گشت جهت یابی استفاده کرد.

زاکانی در قطعه قبلی/ پاداش او چیست؟

اما در این بین، مناظره سه نامزد به مانند دو مناظره قبلی ادامه یافت. علیرضا زاکانی که در دو برنامه قبلی هجمه های شدیدی را علیه دولت های مسعود بزکیان، مصطفی پورمحمدی و حسن روحانی انجام داد، در ادامه این مناظره و حتی در مقاطعی از دایره ادب رایج خارج شد و به انتقاد از بزکیان و پورمحمدی پرداخت.

زاکانی که از انتخابات 1400 بر سر کار مانده است، در این انتخابات نیز به همین نقش ادامه داد و باید برای ایفای نقش لگد انتظار پاداش داشت. مثل انتخابات 1400 که پاداش لگد زدن و حمله به سایر کاندیداهایی که پتانسیل چالش با کاندیدای مورد نظر را داشتند، شهرداری تهران بود.

البته قالیباف همان طور که خودش اعتراف کرد علاقه داشت زاکانی به دولت برود، اما نظر اصلی من این بود که زاکانی در دولت او نباشد و به شهرداری برود. به قول خودش رفتن به شهرداری دست خودش نبود!

پزشکان و پورمحمدی زاکانی را جدی نگرفتند!

همین موضوع باعث شد تا پورمحمدی و پزشکان در چند نوبت زاکانی را به خاطر پوشش خود مورد تمسخر قرار دهند. یکی دوبار هم گفتند که زاکانی به آنها حمله کرده، چون برخی نامزدها جدی نیستند و تا آخر نمی مانند و حتی جوابی هم به آنها نمی دهند!

موضوعی که مشخص بود ادامه دخالت فرمان زاکانی در لاپوشانی و دخالت دادن رقبای سعید جلیلی بود. او به منتقدان جلیلی حمله کرد تا از رفتن آنها به سمت او جلوگیری کند. البته این نیز موفقیت آمیز بود و او احتمالاً پاداش خوبی برای این موفقیت ها خواهد گرفت.

تانک در سوراخ افتاد!

اما در یکی از تنش های لفظی زاکانی با پزشکان، او در دامی افتاد که پزشکان ناخواسته یا عمد برایش درست کردند. زمانی که پزشکان پوشش زاکانی را فاش کردند، او قاطعانه از خود دفاع کرد: «تا زمانی که (شما) رئیس جمهور نشوید، می مانم! پزشکان بار دیگر او را به چالش کشیدند و پرسیدند: آیا زاکانی برای رهایی از اتهام لاپوشانی اصرار به ماندن تا پایان انتخابات داشت؟

حالا با این حرف ها 4 نماینده صف کشیده با مشکل اجماع در سطح افکار عمومی مواجه هستند. اکنون زاکانی در دام افتاده بود و اصرار داشت که بماند. اگر برود مورد انتقاد افکار عمومی قرار می گیرد. یعنی زاکانی که طرفدارانش او را تانک انقلابی می نامند! می گویند در چاله ای افتاد که خودش درست کرده بود. البته این روند نشان داد که افکار عمومی نقش چندانی در تصمیم گیری های آنها ندارد!

زاکانی در محاصره است و جلیلی شعار صلح می دهد / رویای قاضی زاده از سبد رای احمدی نژاد / پزشکان ایجاد می شود

رویای قاضی زاده صندوق اصلی و احمدی نژاد!

نامزد دیگری که در این مناظره همین مسیر را ادامه داد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی است. او نسبت به دولت حسن روحانی آرامتر از زاکانی است و با شدت بیشتری از دولت رئیسی تمجید کرد.

این کاندیدای انتخابات با کنایه به پزشکان و پورمحمدی گفت هیچکس مسئولیت دولت روحانی را بر عهده نخواهد گرفت! قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه خواستار تداوم دولت رئیس جمهور و از سوی دیگر دفاع همه جانبه از عملکرد دولت احمدی نژاد و از سوی دیگر با هجمه های متعدد به حسن روحانی است، سعی در ایجاد دوگانگی بین روحانی و رئیسی دارد. دولت ها. او باید خود را نماینده دولت رئیسی و پزشکان و پورمحمدی را نمایندگان دولت روحانی معرفی کند.

او با این ترفند سعی می کند یک صندوق اصلی رای را به سمت خود هدایت کند. اما او نمی داند که در این ایالت با حضور 3 کاندیدای دیگر از جبهه موسوم به «جبهه انقلاب»، این رای بین آنها تقسیم می شود و اگر یکی از آنها روی صحنه بماند و بقیه در محل خود بروند. لطف و این احتمال کمی است، پس هر که به نفع او برود، قاضی زاده هاشمی نخواهد بود.

نکته ای که قاضی زاده هاشمی از مناظره دوم به سخنان خود افزود و در مناظره سوم ادامه داد، ابراز وفاداری به دولت های محمود احمدی نژاد بود. وی در چندین نوبت به عملکرد دولت نهم و دهم پرداخت و آن را عملکردی خوب و قابل دفاع دانست. او با این حربه قصد دارد بخشی از آرای احمدی نژادی را جذب کند. اما بعید است که با کمی تمجید در مناظره ها، پایگاه رای که در کنار احمدی نژاد قرار دارد به سمت او حرکت کند.

قالیباف در مقابل تمسخر خانواده سکوت کرد

اما قاضی زاده هاشمی به شدت قالیباف را به سخره گرفت و گفت در دولت من اگر کسی در مورد من و فرزندانم و خانواده ام چیزی بگوید از او شکایت نمی کنم! این اشاره آشکار به قالیباف است که از ابتدای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تاکنون سه تن از منتقدان او که به زندان محکوم شده بودند به زندان رفته اند.

اما قالیباف مانند دو مناظره قبلی هیچ یک از نامزدها را به چالش نکشید و تلاش خود را معطوف ارائه برنامه های خود از یک سو و ارائه چهره رئیس جمهور احتمالی کرد. در مناظره سوم، جلیلی که مورد هدف زاکانی قرار گرفت، مانند دو مناظره قبلی ادامه داد.

به طور کلی، مناظره سوم آنطور که انتظار می رفت نبود. اکثر دعواها و دعواها بیهوده بود. بحث هایی که اغلب به جای بحث در مورد برنامه ها و وعده ها هیجان انگیز بودند.

زاکانی در محاصره است و جلیلی شعار صلح می دهد / رویای قاضی زاده از سبد رای احمدی نژاد / پزشکان ایجاد می شود

2727

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *