اخبار اخبار اقتصادی

زلزله در بازار ارز/ دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان می‌شود؟

تبلیغات بنری


مریم فخری: روند اخیر بازار ارز نشان می دهد که قیمت دلار در بازار تهران با 2410 تومان کاهش به 65584 تومان رسید.

کاهش قیمت دلار به این دلیل است که پنج شنبه هفته گذشته به بالاترین قیمت خود رسید و نزدیک کانال 68 هزار تومان ایستاد اما بیش از دو کانال 3 درصد افت کرد.

کارشناسان بر این باورند که روند کاهشی دلار ادامه خواهد داشت و قیمت ارز به چند کانال پایین تر باز خواهد گشت. بررسی های میدانی حاکی از آن است که دلار فروشان منوچهری برای فروش دلار با مشکل مواجه هستند. آنها تایید می کنند که اکنون ترس بازار به پایان رسیده و شاهد بازگشت قیمت دلار به 60 هزار تومان هستیم.

رمضانعلی سنجدوینی نماینده مجلس نیز در این خصوص در گفت وگویی با اشاره به کاهش قیمت دلار پس از حمله احمقانه و ناموفق رژیم صهیونیستی به ایران گفت: پس از این اتفاق که توسط خود اسرائیلی ها بسیار ناامید کننده بود، با کاهش ارزش تتر، روند قیمت سکه در بازار ایران نیز آغاز شد.

طناب افتاد

در این میان بررسی ها نشان می دهد که از همان دقایق ابتدایی اعلام حمله اسرائیل و شناسایی به موقع سطح ضعیف حملات و عملکرد پدافند، سقوط آزاد تاتار آزاد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

با کاهش قابل توجه تتر، تحلیلگران معتقدند که باید شاهد اصلاح و کاهش چشمگیر قیمت دلار و طلا باشیم. از آنجایی که حرکت تتر به عنوان سیگنالی برای بازار دلار ارزیابی می شود، بنابراین فعالان بازار انتظار دارند با آغاز معاملات در بازار تهران علاوه بر سقوط تتر، شاهد کاهش قیمت طلا، ارز و سکه نیز باشیم. .

تتر هم اکنون در کانال 66 هزار تومان قرار دارد و با توجه به این شرایط پیش بینی می شود دلار چند پله ای کاهش یابد.

قیمت واقعی دلار چقدر است؟

فعالان و تحلیلگران اقتصادی پیش از این به مردم هشدار داده و به آنها توصیه کرده اند در روزهای پرنوسان از خرید دلار خودداری کنند. زیرا قیمت ها هر لحظه ممکن است کاهش یابد.

یحیی آل اسحاق رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با – گفت: توصیه من این است که کسانی که کار اقتصادی می کنند اسیر این فضا نشوند که به نظر من این حوادث باعث می شود. اتفاق بیفتد آرام می شود و باز هم همانطور که بارها دیده ایم، نرخ ارز کاهش می یابد و عده ای دیگر وجود ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: واقعیت اقتصادی ما این است که دلار بین 50 تا 60 هزار در نوسان است و در این صورت ورود به بازار ارز نوعی ریسک و قمار است.

اسحاق در پاسخ به این سوال رابو که بسته به شرایط تورمی بازه 50 تا 60 هزار تومان است؟ وی گفت: بله و در تمام شرایط موجود قیمت دلار باید بین 50 تا 60 هزار تومان باشد.

وی تاکید کرد: این قیمت تعادلی بازار آزاد ارز است. در غیر این صورت قیمت دلار بسیار کمتر از قیمت آن در بازار نیمه بورسی است. در تجارت رسمی کمتر از این اعداد با دلار سروکار داریم.

223225

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *