زلزله در بازار طلا، سکه، ارز و بورس/ کمر قیمت‌ها شکست
اخبار اخبار اقتصادی

زلزله در بازار طلا، سکه، ارز و بورس/ کمر قیمت‌ها شکست

تبلیغات بنری


مریم فخری: بازار طلا، ارز و خودرو در حالی از نخستین روز هفته آغاز شد که اعلام نتایج نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب مسعود مززیان به عنوان نهمین رئیس جمهور با واکنش مثبت مردم ایران مواجه شد. مردم. بازارها تا اینکه بازار لرزید و قیمت ها سقوط کرد.

آن طور که گزارش ها نشان می دهد قیمت سکه از یک میلیون تومان گذشت، طلا از 70 هزار تومان گذشت، دلار حدود 2 هزار تومان افت کرد و از سوی دیگر بازار سرمایه رشد کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که کارشناسان و تحلیلگران انتظار داشتند در صورت رئیس جمهور شدن مدیان، بازار سرمایه وارد روند صعودی شود و رنگ حرکت قیمت در سایر بازارها نیز قرمز شود.

دلار به زیر کانال 60 هزار تومان بازگشت

با بررسی قیمت ها در بازار ارز مشخص شد که قیمت دلار حدود 1700 تومان کاهش یافت و به زیر کانال 60 هزار تومان بازگشت و قیمت آن به 59 هزار و 176 تومان رسید. این میزان تغییر نشان دهنده کاهش حدود 2.5 درصدی قیمت سکه است.

معامله گران بر این باورند که قیمت دلار امروز در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود مازیکیان پشت خط به کاهش خود ادامه خواهد داد و احتمال کاهش قیمت اسکناس آمریکا تا محدوده حمایتی وجود دارد. . این گروه از فعالان بازار می گویند که سقف 58 هزار و 700 تومانی حمایت مهمی برای دلار محسوب می شود و اگر به صورت روزانه به زیر آن بنشیند دچار نزول به کانال های نزولی می شود.

حباب ارز ترکید

همزمان با اعلام نتایج انتخابات، قیمت سکه در بازار با یک میلیون و ۱۵۷ هزار تومان کاهش به ۴۱ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان رسید. قیمت نیمی از ارز نیز 450 هزار تومان، یک چهارم ارز 350 هزار تومان و گرمی 100 هزار تومان کاهش یافت. در حال حاضر نیم سکه 23 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه 15 میلیون و 400 هزار تومان و گرمی 7 میلیون تومان قیمت دارد.

این در حالی است که بررسی ها نشان داد حباب ارز با 549 هزار تومان کاهش به 7 میلیون و 815 هزار تومان رسید.

زلزله در بازار طلا، سکه، ارز و بورس / قیمت ها کاهش یافت

طلا سقوط کرد

اگرچه قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت و به 2400 دلار رسید، اما قیمت طلا در بازار ایران روند نزولی را آغاز کرد. هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران با 75 هزار تومان کاهش به 3 میلیون و 418 هزار تومان رسید. هر مثقال طلا نیز 323 هزار تومان کاهش یافت و قیمت آن 14 میلیون و 811 هزار تومان ثبت شد.

این کاهش قیمت در حالی است که هر اونس طلا در بازارهای جهانی تا محدوده ۲۴۰۰ دلار افزایش یافت و به ۲۳۹۱ دلار رسید.

زلزله در بازار طلا، سکه، ارز و بورس / قیمت ها کاهش یافت

بازار سهام اوج گرفت

انتخاب مسعود بدیشیان به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور ایران با واکنش های فوری در بورس تهران مواجه شد. به طوری که در اولین روز معاملات هفته همه نمادها سبز شدند.

بررسی ها حاکی از آن است که شاخص کل بورس با رشد 88 هزار و 179 واحدی به رقم 2 میلیون و 188 هزار و 849 واحد رسید.

تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند سیاست های اعلام شده از سوی پزشکان در ایام انتخابات برای کاهش تنش با دنیا سیگنال بسیار مهمی به بازار سرمایه بود. وی تصریح کرد: سایه ریسک سیستمیک از بازار حذف خواهد شد.

به گفته آنها قابل پیش بینی بودن اقتصاد، لغو قیمت گذاری دستوری، تشکیل کانون سهامداران واقعی و … از خواسته های سرمایه گذاران است.

زلزله در بازار طلا، سکه، ارز و بورس / قیمت ها کاهش یافت

223225

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *