اخبار اخبار تکنولوژی

سایپا این ماشین را جایگزین تیپ‌های فعلی شاهین می‌کند؟

تبلیغات بنری


به گزارش رابو به نقل از دیجیاتو، پارس خودرو P90 دارای گیربکس و شاهین پلاس اتوماتیک است. به گفته سایپا، چند ماه است که شاهینجی نه گیربکس و گیربکس اتوماتیک را معرفی کرده و نه دعوت نامه ای برای آن ها صادر کرده است، بنابراین احتمال دارد نسخه جدید شاهین و P90 پارس خودرو به عنوان محصولات جایگزین در نظر گرفته شود. ایران خودرو سال گذشته نیز برنامه مشابهی را اجرا کرد. نتیجه این برنامه جایگزینی تارا وی 1 پلاس و تارا وی 4 ال ایکس با گیربکس های اتوماتیک تارا وی 1 و تارا وی 2 بود. روند تولید و عرضه شاهین از سال گذشته به کندی پیش رفته است و سایپا در قالب فاز دوم سامانه یکپارچه از بسیاری از تعهدات شاهین رنج می برد. معاوضه شاهین پلاس و پی 90 با تعهدات شاهین در زمستان 1403 راهی آسان و سودآور برای سایپا خواهد بود.

شاهین پلاس برخلاف سه مدل فعلی این خودرو، شاهین جی، شاهین جی ال و شاهین جی اتوماتیک، از موتور 1.6 لیتری ME16 استفاده می کند. این خودرو نسخه سایبای موتور پژو سیتروئن EC5 است. ایران خودرو نسخه اختصاصی خود به نام TU5 پلاس را روی تارا و رانا پلاس عرضه کرده است. این موتور می تواند حداکثر 111 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور آزاد کند. این اعداد کمتر از راندمان موتور 1.5 لیتری هشت سوپاپ M15 TC است. البته توربوشارژر از این خودرو حذف شد تا شاهد پیچیدگی کمتری در قسمت فنی باشیم.

گیربکس نسخه جدید شاهین یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE می باشد. این گیربکس در حال حاضر در محصولات ایران خودرو مانند توربوشارژر اتوماتیک تارا و دناپلاس استفاده می شود. پس می توان گفت شاهین پلاس از نظر فنی معادل تارا اتوماتیک است و تنها تفاوت ظاهری بین این دو خودرو وجود دارد.

5858

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *