اخبار اخبار فرهنگی

سخنگوی دولت چهاردهم در مراسم نکوداشت امین تارخ در موزه سینما : پیوستگی هنرمندان از جنس عشق است/ چیزی که باقی می ماند هنرمندانه زیستن است

تبلیغات بنری


به گزارش -، از روابط عمومی موزه سینما، فاطمه مهاجرانی گفت: درد فراق برای برخی همیشه تازه است و جدایی مصداق بریدن عضوی از بدن است، اما آنچه هست. مهم این است که عادت به آفرینش جهان جدایی و از دست دادن است.
وی ادامه داد: همه ما از دری وارد می شویم و از دری دیگر خارج می شویم و در این میان خوشا به حال کسی که رد عشق را به جا می گذارد چرا که آنچه نمی میرد عشق و محبت و زندگی هنری است.
سخنگوی دولت چهاردهم با اشاره به خاطرات خوبی که امین تارخ از خود به جا گذاشت، گفت: ما بازیگران زیادی در دنیا داریم که آمدند و رفتند اما همه آنها نقش جاودانه یا نقش عشق و علاقه نداشتند. اینکه ما فرصت داریم هنرمندانه زندگی کنیم، خود موفقیت بزرگی است.
مهاجرانی به اهمیت حضور هنرمندان در جامعه اشاره کرد و گفت: هنری که شما با خلق آثار هنری در سینما، تئاتر و تلویزیون در اختیار ما انسان ها قرار می دهید، به اصطلاح نقش پر رنگی در زندگی ما دارد. از این خبر نداشته باشید
وی ادامه داد: شما هنرمندان پیوندی را که از عشق به دست می آید به ما تقدیم می کنید، خوشا به حال آن که با عشق زندگی می کند و خوشا به حال کسی که می داند هیچ کرامتی جاودانه جز هنر گذشتگان نیست.

مهاجرانی با اشاره به اینکه همه مسئولیت ها زودگذر است، گفت: سمت های سخنگویی دولت و سایرین ماندگار نیست و امانتی است. به همین دلیل ترجیح می دهم از دولت عشق، دولت صلح و دولت عشق صحبت کنم.
وی با بیان اینکه به سفره هنر تهمت زدم و هنرمند شما هستم، گفت: هنرمندانی چون امین تارخ نقش های جاودانی از خود به جای گذاشتند که فراموش نمی شود چرا که عرصه عشق را گسترش دادند و توانستند افراد تاثیرگذار و معلمی باشند.
وی ادامه داد: امین تارخ معلم شد به این معنا که راه و رسم عشق و جوانمردی را به شاگردان و دیگران آموخت و در این راه خسته نشد زیرا معلم نمی تواند بخیل باشد.
مهاجرتی گفت: وقتی دیگران را دوست داریم این محبت چند برابر می شود و به خودمان باز می گردد. او حافظ تاریخ آن عشق و تاریخ این مردم و این مملکت بود، پس در قلب همه ما جای دارد.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *