سرمایه‌گذاری کلان چین در خودروسازی ترکیه / شریک راهبردی ما چرا به کشور همسایه می‌رود؟
اخبار اخبار تکنولوژی

سرمایه‌گذاری کلان چین در خودروسازی ترکیه / شریک راهبردی ما چرا به کشور همسایه می‌رود؟

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدینشرکت معتبر خودروسازی BYD قصد دارد حدود 1 میلیارد دلار در صنعت خودروسازی ترکیه سرمایه گذاری کند که انتظار می رود در استان مانیسا این کشور مستقر شود. ظرفیت تولید کارخانه جدید 150000 دستگاه خودرو در سال است و قرار است تولید آن در پایان سال 2026 آغاز شود. این سایت حدود 5000 نفر را مشغول به کار خواهد کرد.

پس از تحقیقات اخیر کمیسیون اروپا، BYD با تعرفه 27.5 درصدی بر خودروهای الکتریکی که در چین تولید و در اروپا می فروشد، مواجه خواهد شد. علاوه بر این، ترکیه اخیراً برای محافظت از صنعت خودرو و خودروساز ملی TOG، تعرفه اضافی 40 درصدی را بر تمام خودروهای چینی اعمال کرده است.

خبر خوب برای BYD این است که از آنجایی که ترکیه بخشی از اتحادیه گمرکی اروپا است، می تواند خودروهای خود را بدون عوارض گمرکی اضافی به اروپا صادر کند.

این توافق روز دوشنبه در مراسمی به میزبانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در استانبول اعلام شد. مشخص نیست که چند درصد از خودروهای تولید شده در این کارخانه الکتریکی یا هیبریدی خواهند بود، اما این درصد احتمالاً به تقاضای مصرف کنندگان بستگی دارد.

سال گذشته بیش از یک میلیون و 400 هزار خودرو در ترکیه تولید شد که حدود 70 درصد آن را خودروهای سواری برندهایی مانند هیوندای، تویوتا، رنو و فورد تشکیل می دادند.

سرمایه گذاری بزرگ چین در صنعت خودرو در ترکیه / چرا شریک استراتژیک ما به کشور همسایه می رود؟

سوال مهمی که مطرح می شود این است که برنامه ایران برای حضور در این بازار وسیع و سرمایه گذاری کلان چیست؟ پس از گذشت چند سال از قرارداد مشترک 25 ساله ایران و چین، چرا سرمایه گذاری چینی ها باید در ترکیه کارخانه خودروسازی بسازد در حالی که به صورت محدود شاهد حضور خودروسازان درجه دو و سه چینی در کشورمان هستیم؟

منبع: کام

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *