سرنوشت یاغی‌های استقلال؛ رضاییان انتقام نیکبخت را گرفت!
اخبار اخبار ورزشی

سرنوشت یاغی‌های استقلال؛ رضاییان انتقام نیکبخت را گرفت!

تبلیغات بنری


سفر پر ستاره: باشگاه استقلال بالاخره روز گذشته (یکشنبه) از رامین رضاییان رونمایی کرد تا یکی از جنجالی ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران در سال های اخیر انجام شود. رضاییان در حالی به استقلال رفت که از محبوبیت بالایی در بین هواداران پرسپولیس برخوردار بود اما در نهایت تصمیم گرفت به آبی بوشان بپیوندد و تبدیل به بمب نقل و انتقالات تابستانی شد. استقلال پس از قم، راهان، پرسپولیس، اوستنده بلژیک، الشهانیه، الدیل، السیلیه قطر و سپاهان نهمین تیم در کارنامه رضاییان است و او امیدوار است در پیراهن شماره 10 آبی ها درخشان ظاهر شود. . استقلالی ها در دو دهه اخیر چندین بار تصمیم به جذب بازیکنان پرسپولیس گرفته اند که نتایج متفاوتی را به دنبال داشته و در چند مورد بحث برانگیز شده است. اگرچه انتقال رضاییان مستقیماً بین پرسپولیس و استقلال نبود اما به دلیل علاقه هواداران پرسپولیس به این ستاره، انتقال مستقیم به حساب می آمد.

نسب مهدی هاشمی

بدون شک بحث برانگیزترین نقل و انتقالات تاریخ بین استقلال و پرسپولیس، خرید نسب مهدی هاشمی بود. بازیکنی که در اوج محبوبیت تصمیم به جدایی از پرسپولیس و پیوستن به تیم رقیب گرفت و جنجال این انتقال همچنان ادامه دارد. هاشمی نسب پیش از پیوستن به استقلال 4 گل در دربی به ثمر رسانده بود و محبوب ترین بازیکن پرسپولیس به حساب می آمد اما اختلافات او با علی پروین باعث شد به استقلال برود و در دربی اول دروازه تیم سابقش را باز کند. شادی و غش معروف هاشمی نسب از یاد پرسپولیسی ها نرفته و درگیری های او و هواداران تیم سابقش همچنان پر از جنجال است.

هاچمی نسب در سال های اخیر چندین بار علیه پرسپولیس صحبت کرد و حتی فصل گذشته به عنوان سرمربی استقلال چندین بار تیم سابقش را به دلایل مختلف مورد تمسخر قرار داد. به نظر می رسد جنگ هاشمی ها و پرسپولیس داستانی است که هرگز به آتش بس نمی رسد.

علی الانصاری

او دیگر مدافع سرشناس پرسپولیس است که تصمیم گرفت به استقلال بپیوندد. در سال 1384 علی انصاریان با قرار گرفتن در لیست مازاد تصمیم به رفتن به استقلال گرفت و آبی ها قصد داشتند انتقام ماجرای علیرضا نیکبخت واحدی را بگیرند. اما سرنوشت انصاریان با هاشمی نسب متفاوت بود و حتی در اولین دربی خود با استقلال نیز مورد تشویق پرسپولیسی ها قرار گرفت. مرحوم انصاریان فصل خوبی را در استقلال سپری کرد اما خیلی زود از این تیم جدا شد و بارها از حضور در جمع آبی پوشان ابراز پشیمانی کرد. او یکی از یاغی های فوتبال ایران است که در طول عمرش همیشه مورد احترام هواداران دو تیم قرمز پایتخت بود و همیشه در یادها خواهد ماند.

منشا گادوین

در سال های اخیر نقل و انتقالات زیادی بین استقلال و پرسپولیس صورت نگرفته و آبی ها کمتر بازیکن باتجربه ای در تیم مقابل دارند. یکی از آخرین بازیکنان گادوین مانچا بود که با حضور در لیست مازاد پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی لیگ هجدهم تصمیم گرفت راهی استقلال شود. مینچا شروع بدی در استقلال نداشت و گل زیبایی به فولاد زد اما این تنها گل او با لباس آبی بود و در پایان فصل خیلی زود از این تیم جدا شد. مهم ترین زمینه حضور مانچا در استقلال بحث او با سیدمهدی رحمتی در مورد ضربه پنالتی دربی بود که فرشید اسماعیلی در نهایت آن را از دست داد. پس از جدایی منشا، علی خاطر که قائم مقام باشگاه استقلال بود، سخنان تندی علیه این مهاجم داشت. مانچا بعدها حضورش در استقلال را اشتباه توصیف کرد.

سرنوشت انقلابیون استقلال؛  رضاییان از نیکبخت انتقام می گیرد!

محمد نادری

او بدون شک یکی از آرام ترین و شجاع ترین یاغی های تاریخ استقلال و پرسپولیس است. نادری در آغاز لیگ بیستم به یکباره تصمیم به جدایی از پرسپولیس و پیوستن به استقلال گرفت که تعجب هواداران دو تیم را برانگیخت. این مدافع چپ پا در پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و فصل خوبی را در استقلال پشت سر گذاشت و دو گل مهم در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند. نادری پس از یک فصل حضور در استقلال تصمیم به جدایی از این تیم و حضور در سوپرلیگ ترکیه گرفت اما در چند سال گذشته همواره مورد توجه هواداران استقلال بوده و حتی صحبت از بازگشت او نیز مطرح شده است. پرسپولیسی ها با توجه به شخصیت نادری رابطه خاصی با او نداشتند اما صحبت های او در یک برنامه تلویزیونی در مقطعی باعث ناراحتی آنها شد. نادری اکنون در تراکتورسازی حضور دارد و با توجه به قرارداد 3 ساله ای که اخیرا امضا کرده بعید است به استقلال بازگردد.

آرمان رمضانی

این مهاجم شمالی یکی از نقل و انتقالات دور از انتظار پرسپولیس و استقلال است. او در شروع لیگ برتر بیستم از سایپا به پرسپولیس رفت اما در آن تیم ناموفق بود و نیم فصل در لیست مازاد قرار گرفت. فرهاد مجیدی که در آن زمان به تازگی به استقلال بازگشته بود تصمیم به جذب رمضانی گرفت و به او اعتماد زیادی داشت. رمضانی طی سه فصل و نیم حضور در استقلال، قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را با این تیم تجربه کرد و در نقش ذخیره موثر ظاهر شد. مهاجم فعلی استقلال 9 گل برای این تیم به ثمر رسانده است اما به دلیل حساسیت برخی از این گل ها رابطه خوبی با هواداران تیمش پیدا کرده است. مهم ترین گلی که رمضانی برای استقلال به ثمر رساند گلی بود که در دقایق پایانی بازی مقابل شهر خودرو به ثمر رساند چرا که استقلال تا حد زیادی قهرمان این مسابقات شد.

سرنوشت انقلابیون استقلال؛  رضاییان از نیکبخت انتقام می گیرد!

258 258

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *