اخبار اخبار فرهنگی

سریال «سانی»؛ کمدی رازآلود یک ربات ژاپنی

تبلیغات بنری


به گزارش -، با توجه به خطرات شناخته شده فراوان هوش مصنوعی مانند تولید اطلاعات نادرست، شاید اعتماد به آن احمقانه به نظر برسد. اما اگر هوش مصنوعی تنها چیزی باشد که می توانید در زندگی خود به آن اعتماد کنید چه؟ این مشکل اصلی سری سونی است. آمیزه‌ای از درام، کمدی و معمایی با المان‌های فن‌آور قابل تامل و بسیار باحال، هرچند گاهی لحن و آهنگ کندی دارد.

کتاب‌های فرادید: این مجموعه بر اساس رمان «دفترچه تاریک» نوشته کالین او. سالیوان (2018)، با حضور رشیدا جونز در نقش سوزوکی ساکاموتو، یک زن آمریکایی ساکن کیوتو؛ زنی که شوهر و پسرش پس از سقوط هواپیما ناپدید شدند.

سوزوکی با وجود اینکه ذاتاً حساس و درونگرا بود از این وضعیت ناراحت است. مسیر اصلی داستان از جایی شروع می شود که همکار شوهر سوزوکی هدیه ای عجیب برای او آورده است. روباتی شاد به نام سانی که توسط شرکت سوزوکی شوهر ساخته شده است. ظاهرا شوهر سوزوکی، ماسا (با بازی هیدتوشی نیشیجیما) این ربات را به طور خاص برای سوزوکی طراحی کرده است. البته این عجیب است زیرا تا جایی که سوزوکی می دانست، کار ماسا ساخت یخچال بود.

آشکار شدن تدریجی حقایق در مورد ماسا، همراه با وجود این ربات خانگی، که تلاش هایش برای مراقبت از خود در ابتدا خشونت آمیز است، جستجوی حقیقت را آغاز می کند. سوزوکی باید از انزوای خود بیرون بیاید و به دنبال کشف حقیقت باشد. آیا کار مخفی ماسا در رباتیک می تواند ربطی به ناپدید شدن او به همراه فرزندشان داشته باشد؟ آیا آنها می توانند زنده باشند؟

در طول داستان، سوزوکی سرانجام با دختری به نام میکسی که در یک کافه کار می کند، دوست می شود. حالا این دو زن به همراه سانی که سوزوکی با اکراه به آنها اعتماد می کند، با نیروهایی روبرو می شوند که قدرت و ظلم آنها فراتر از تصورات این سه نفر است.

از نظر کمدی و معمایی این سریال واقعا قوی و شگفت انگیز است. از منظر کمدی، تضاد بین رفتار و شخصیت سوزوکی از یک سو و شوخ طبعی و شادی کودکانه سانی از سوی دیگر موقعیت های خنده دار زیادی را ایجاد می کند.

از نظر رمز و راز، علاوه بر اینکه کل داستان بر اساس معمای ناپدید شدن همسر سوزوکی است، وجود سانی نیز در خود رازهایی دارد. به خصوص از آنجایی که ما کاملاً مطمئن نیستیم که آیا سانی فقط به این ظاهر زیبا و شادی که ارائه می دهد خلاصه می شود یا اینکه جنبه های مرموز و شاید تاریکی نیز دارد. به خصوص که در یک صحنه مرموز در ابتدای سریال شاهد رباتی هستیم که شبیه سانی است که مردی را با صندلی می کشد!

اما این سریال ایراداتی هم دارد که یکی از آنها ممکن است پیچیدگی های اضافی و داستان های فرعی دنیای زیرزمینی جنایتکاران فناوری باشد که به درستی برای مخاطب حل نشده است. علاوه بر این، گاهی اوقات سرعت داستان کند به نظر می رسد.

با وجود این، سری “Sonny” به شدت توصیه می شود. این یک کمدی متفاوت درباره یک زوج عجیب و غریب و یک ربات حتی عجیب‌تر است. داستانی که پیچش های داستانی را با سوالات عمیق در مورد تکنولوژی و انسانیت ترکیب می کند.

22057

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *