اخبار اخبار اقتصادی

سقوط آزاد قیمت ملک در پردیس و پرند/ جدول قیمت

تبلیغات بنری


به گزارش -، قیمت آپارتمان در شهر جدید فردیس در نیمه دوم سال گذشته افزایش یافت. بنابراین قیمت ها در مرحله 11 به سه میلیارد و 800 میلیون تومان و گاه به چهار میلیارد تومان رسید. از اواخر سال گذشته به دلیل رکود بازار مسکن در تهران، نرخ در شهرهای اقماری نیز روند کاهشی را آغاز کرد.

ایسنا نوشت: به گفته دلالان، واحدهای آماده تحویل در فاز 11 پردیس هم اکنون بین 2.2 تا 2.5 میلیارد تومان به فروش می رسد. این قیمت برای واحدهای مستقر در طبقات فوقانی رو به آفتاب با دید و امکانات کامل که برخی از خریداران و فروشندگان برای رفاه حال مشتریان اقدام به ساخت آن می کنند به 3 میلیارد تومان می رسد. در حالی که فروشندگان سال گذشته به کمتر از 3.8 میلیارد تومان قانع نبودند.

برخی از فروشندگان با پول مورد نیاز پردیس دانشگاه در شرایط کنونی واحدهایی را با قیمتی کمتر از 100 تا 200 میلیون تومان نسبت به قیمت های سنتی بازار عرضه می کنند که مشتری یابی برای این دسته از آپارتمان ها را با مشکل مواجه می کند.

در همین مورد قیمت واحدهای مسکونی مهر 600 میلیون تومان کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد قیمت آپارتمان در شهر جدید پرند از 1.6 به 1.8 میلیارد تومان در سال گذشته در برخی موارد به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.

همچنین در شهر جدید هشتگرد واقع در شهرستان البرز نیز شاهد کاهش 30 تا 40 درصدی قیمت مسکن نسبت به نیمه دوم سال گذشته هستیم. در این شهر مشاوران املاک نیز از رکود شدید معاملات گلایه دارند.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که قیمت مسکن در تهران نسبت به سال گذشته 9.7 درصد افزایش یافت و به متری 85.9 میلیون تومان رسید. اما قیمت های ارائه شده که در سال 1401 هجری قمری روند صعودی عجیبی را شاهد بوده اند، در حال حاضر شاهد کاهش چشمگیر هستند. برخی از مالکان آپارتمان در پایتخت از قیمت های قبلی عقب نشینی کردند. به گفته مشاوران املاک در شمال شهر تهران، قیمت مسکن اعلام شده 30 درصد یا بیشتر کاهش یافته است.

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *