اخبار اخبار تکنولوژی

سلاح لیزری جدید بویینگ

تبلیغات بنری


به گزارش آنلاین، سامانه لیزری بوئینگ در رزمایش مشترک آمریکا و عربستان، پهپادهای بزرگ را سرنگون کرد و خود را در خنثی سازی تهدیدات پیشرفته ثابت کرد.

به گزارش اسنا، این سامانه که به سامانه تسلیحات لیزری فشرده (CLWS) معروف است، در آزمایشی در ارتش آمریکا از یک لیزر 5 کیلوواتی برای درگیری و سرنگونی پهپادهای گروه 3 که پهپادهای بزرگی هستند که می توانند تجهیزات سنگین تری را حمل کنند، استفاده می کند. موسسه. مرکز آزمایش ماسه قرمز (شن قرمز) مورد استفاده در عربستان سعودی.

سلاح لیزری یک سلاح انرژی هدایت شده است که از پرتو لیزر برای نابود کردن یک هدف استفاده می کند. از دهه 1970، سلاح های لیزری مختلفی طراحی و تولید شده اند، اما بیشتر آنها از مرحله تحقیقات و اثبات فناوری فراتر نرفتند. امروزه تسلیحات لیزری زمینی توانایی انهدام موشک ها، پهپادها، گلوله های توپخانه و خمپاره ها را در حین پرواز پیدا کرده اند. سلاح‌های لیزری هوابرد نیز با موفقیت آزمایش شده‌اند و حتی سیستم‌های لیزری فضایی برای نابودی ماهواره‌ها یا موشک‌های بالستیک پیشنهاد شده‌اند.

در این آزمایش جدید، دو مهندس بوئینگ به سرعت این سامانه را با شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی منطقه ای ادغام کردند و از رادار برای انجام آزمایش با حضور نمایندگانی از فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا استفاده کردند.

به گفته ران دوک، مدیر برنامه انتقال انرژی بوئینگ، کار در کنار سایر اعضا در شرایط واقعی در گرما و گرد و غبار صحرا برای تنظیم دقیق سیستم‌های ضد پهپاد و نشان دادن قابلیت‌های آنها ضروری است.

داوک گفت: “به عنوان تنها سیستم انرژی هدایت شده در رد سندز، سیستم ما بار دیگر ثابت کرد که نیاز به یک لایه جامع تر از دفاع هوایی در میدان نبرد مدرن را برآورده می کند.”

نزدیک به 500 پهپاد با حداقل آموزش اپراتور سرنگون شدند

سیستم CLWS بوئینگ با موفقیت نزدیک به 500 هواپیمای بدون سرنشین از جمله پهپادهای گروه 3، پهپادهای FPV و پهپادهای گروهی را در سناریوها و محیط های مختلف سرنگون کرده است.

در این میان اپراتورها برای رسیدن به این هدف تنها به یک ساعت آموزش با کنترلر کنسول بازی Xbox نیاز داشتند.

این سیستم چند ماموریتی اثبات شده برای مقابله با تهدیدات هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده است و در محدوده 650 فوت تا 1.6 مایلی عمل می کند.

بوئینگ همچنین اضافه می کند که این سیستم می تواند در هر دو پیکربندی ثابت و متحرک کار کند و انعطاف پذیری در استقرار را فراهم می کند.

علاوه بر این، این سامانه قابلیت شناسایی و شکست انواع تک و چند پهپاد را به طور همزمان دارد و آن را به ابزاری همه کاره در جنگ های مدرن تبدیل می کند.

بوئینگ دو واحد CLWS را در سناریوهای عملیاتی ساختگی در پایان ماه می با موفقیت آزمایش کرد. یک واحد در یک پیکربندی کانتینر ثابت آزمایش شد، در حالی که واحد دیگر در یک پیکربندی سیار آزمایش شد. آنها با هم یک و چند هدف، از جمله پهپادهای با عملکرد بالا با دید اول شخص و گروهی متشکل از پنج پهپاد را شناسایی و سرنگون کردند.

5858

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *