اخبار اخبار عمومی

سوال علم بهتر است یا ثروت را فراموش کنیم؟/ پژوهشی جدید می‌گوید خوشحالی حاصل از ثروت سقفی ندارد

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، آیا واقعا پول می تواند شما را خوشحال کند؟ محققان دانشگاه پردو به این سوال پاسخ مثبت داده اند.

فرارو در این خبر نوشت، اما هشدارهایی نیز ارائه شد: هزینه شادی در نقاط مختلف جهان متفاوت است و امور مالی شما باید متعادل باشد. اگر درآمد شما خیلی زیاد است، باید منتظر «عوارض جانبی» نیز باشید.

با توجه به این موضوع، نظرسنجی جهانی گالوپ به رهبری اندرو گیب، زندگی یک میلیون و 700 هزار نفر را در 164 کشور جهان بررسی کرد.

در نتیجه این مطالعات، شما باید با درآمد سالانه 95000 دلار احساس خوشبختی کنید.

این محققان به این نتیجه رسیدند که رقم 95000 دلار میانگین درآمد سالانه جهانی است که منجر به رضایت از زندگی می شود.

ارزیابی رضایت از زندگی به معنای ارزیابی کیفیت کلی زندگی یک فرد، میزان تأثیرپذیری او از اهداف بالاتر و مقایسه موقعیت اجتماعی او با دیگران است.

وقتی ثروت شما از حد معینی فراتر رفت، نگرانی و نگرانی شروع می شود.

اندرو گیب و گروهش دریافتند که وقتی ثروت یک فرد به سطح معینی می رسد، افزایش اضافی در درآمد با کاهش رضایت از زندگی، شادی و سلامت همراه است.

گروه پژوهشی در توجیه این نتیجه گیری می گویند زمانی که نیازهای مالی فرد برآورده می شود، ممکن است به مقایسه اجتماعی فکر کند و این می تواند بر سلامت او تأثیر منفی بگذارد.

اندرو گیب می‌گوید: «آنچه از این داده‌ها آموخته‌ایم این است که وقتی ثروت یک فرد به سطح معینی می‌رسد، می‌تواند بر شادی و سلامت او تأثیر بگذارد.

او اضافه می کند که افراد به جایی می رسند که از خود می پرسند چقدر موفق هستند و خود را در مقایسه با دیگران چگونه می بینند.

اندرو گیب اشاره می کند که هدف از تبلیغات و برنامه های تلویزیونی این است که به ما بگوید به چه چیزی نیاز داریم و به ما پیشنهاد دهد که هیچ محدودیتی برای مقدار پولی که برای احساس خوشبختی و رضایت در زندگی نیاز داریم وجود ندارد.

اندرو گیب همچنین به “عوارض جانبی” افزایش درآمد اشاره می کند.

«افزایش درآمد اغلب با افزایش زمان، کار و مسئولیت‌ها همراه است، که ممکن است فرصت‌ها را برای تجربیات مثبت محدود کند – به عنوان مثال، فعالیت‌های اوقات فراغت.

گروه تحقیقاتی دانشگاه پوردو همچنین دریافتند که میزان درآمد مورد نیاز برای احساس شادی و رضایت از زندگی در نقاط مختلف جهان متفاوت است.

در کشورهایی که افراد مرفه تر هستند، حداقل درآمدی که باعث می شود از زندگی احساس رضایت کنند بیشتر است. در اروپای غربی و اسکاندیناوی این مبلغ 100000 دلار در سال و در آمریکای شمالی 105000 دلار است.

اما در استرالیا، نیوزلند و خاورمیانه، حداقل درآمد لازم برای احساس خوشبختی و سعادت بیشتر از سایر کشورهای جهان است: 125000 دلار در استرالیا و نیوزلند و 115000 دلار در خاورمیانه.

در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب این رقم در کمترین میزان خود معادل 35000 دلار است.

اندرو گیب می گوید این الگو نشان می دهد که عامل شادی در همه جا یکسان نیست و عوامل دیگر چگونه در آن نقش دارند. او بر اهمیت این نکته تأکید می کند که شادی و سلامتی یک فرد تنها به دارایی های او بستگی ندارد، بلکه ارزش ها نیز در آن نقش دارند.

محققان همچنین دریافتند که سقف تعیین کننده میزان درآمد مورد نظر بسته به سطح دانش و جنسیت متفاوت است. این بدان معناست که متوسط ​​درآمد جهانی برای زنان ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال است، در حالی که درآمد ایده‌آل برای مردان ۹۰۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.

233217

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *