اخبار اخبار جهان

سپر مقاومتی اوکراین در برابر حملات پهپادی؛ یک EW در هر سنگر!

تبلیغات بنری


به گزارش -، اگرچه میدان نبرد مملو از سلاح های ضربتی دقیق مانند پهپادهای تهاجمی و مهمات هدایت شونده است، اما نیاز به سیستم های جنگ الکترونیک بسیار زیاد است. یک مقام ارشد اوکراینی گفت که کی‌یف سرمایه‌گذاری هنگفتی برای استقرار این قابلیت‌ها کرده است تا بتوان آنها را به نیروهای خط مقدم فرستاد.

میخایلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین توضیح داد: «از نظر توسعه سیستم‌های جنگ الکترونیک، ما اکنون همان کاری را انجام می‌دهیم که با هواپیماهای بدون سرنشین انجام دادیم. ما تولیدات داخلی را افزایش خواهیم داد.»

وی گفت: برای انجام این کار، با شناسایی نیازها، قابلیت ها و چالش های تولید شروع کردیم. وی افزود: ما در حال ایجاد شرایطی هستیم تا شرکت های خصوصی بیشتری بتوانند به تولید، رقابت و کار بپردازند.

جنگ الکترونیکی شامل انواع ابزارها، روش‌ها و فناوری‌هایی است که برای تداخل در ارتباطات، تخریب فرکانس‌ها و اختلال در اطلاعات سیستم ناوبری ماهواره‌ای طراحی شده‌اند که به طور بالقوه ارتباط بین پهپاد و اپراتور آن را قطع می‌کند یا سلاح را از مسیر خود خارج می‌کند.

فدوروف گفت: «ابزار جنگ الکترونیک متنوعی برای انجام مأموریت‌های استراتژیک مورد نیاز است، اما به ابزارهای جنگ الکترونیکی به اصطلاح «برد نزدیک» نیز نیاز است.

با این اصرار، کیف با کمک UNITED24، 2000 واحد تجهیزات جنگ الکترونیکی برد نزدیک را در طول بهار خریداری کرد. فدوروف گفت: “این بازار به سرعت در حال توسعه است.”

سیستم های جنگ الکترونیکی برد نزدیک به ویژه در برابر پهپادهای دشمن، به ویژه کوادکوپترهای کوچکی که مأموریت های شناسایی و حمله را انجام می دهند، مفید خواهند بود. این پهپادها یک نیروی مسلط در میدان جنگ بودند.

هم روسیه و هم اوکراین از پهپادهای تیرانداز اول شخص مملو از مواد منفجره به عنوان وسیله ای ارزان برای انجام حملات دقیق به پرسنل، تجهیزات، زره و مواضع دشمن، از جمله سنگرها، که برخی از وحشیانه ترین درگیری ها در آن رخ داده است، استفاده کرده اند.

فدوروف گفت که سرعت جنگ فناوری در اوکراین بسیار سریع است و تحولات جدید چرخه تولید و طول عمر کوتاهی دارند.

وی افزود: این روند به ویژه بر پهپادها تأثیر خواهد گذاشت، زیرا نیاز دائمی به تطبیق این سامانه‌ها با وضعیت کنونی جنگ الکترونیک و یافتن راه‌های کارآمدتر برای استفاده از آنها در میدان جنگ وجود دارد.

فدوروف گفت: «فناوری به خودی خود مهم است، اما استفاده از آن تأثیر زیادی دارد.»

سیستم های EW می توانند از هوا، دریا، زمین یا فضا توسط سیستم های سرنشین دار و بدون سرنشین مستقر شوند و می توانند انسان ها، ارتباطات، رادارها یا سایر دارایی ها (نظامی و غیرنظامی) را هدف قرار دهند و شامل ارتباطات رادیویی می شوند و ارتباطات رادیویی دشمن را مختل می کنند. شنود مکالمات دشمن

منبع: Business Insider

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *