سگی متفاوتی که اینترنت بی‌سیم را مختل می‌کند!
اخبار اخبار تکنولوژی

سگی متفاوتی که اینترنت بی‌سیم را مختل می‌کند!

تبلیغات بنری


غزل زیاری: وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) با معرفی سگ های رباتیک بی سیم گام بزرگی در دنیای رباتیک برداشته است. این ربات های جدید به گونه ای طراحی شده اند که بخشی از حملات پلیس باشند و به راحتی می توانند دستگاه های متصل به Wi-Fi و سایر شبکه های بی سیم را غیرفعال کنند.

این سگ رباتیک با نام NEO در نمایشگاه امنیت مرزی 2024 رونمایی شد. Neo بسیار شبیه به سگ Spot Boston Dynamics و همچنین سگ های رباتیک دیگر مانند Xiaomi CyberDog است، اما قابلیت های Neo فراتر از آن است.

نئو برای ورود به موقعیت‌های بالقوه خطرناک طراحی شده است، به عنوان چشم و گوش افسران از راه دور عمل می‌کند، در حالی که به نیروهای پلیس اجازه می‌دهد مستقیماً با افراد در محیط ارتباط برقرار کنند.

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده لزوم استفاده از چنین رباتی را برای اولین بار در یک موقعیت خاص تشخیص داد. در جریان یک حادثه، فردی مظنون به کودک آزاری با استفاده از دوربین امنیتی منزل خود متوجه ماموران FBI در درب منزل خود شد. در آن زمان نیروهای پلیس در حال اجرای حکم تفتیش بودند که مظنون به سمت ماموران تیراندازی کرد که در نتیجه دو نفر از آنها کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

اما اکنون وزارت امنیت داخلی ایالات متحده می تواند از سگ های رباتیک پارازیت رادیویی مانند نئو برای غیرفعال کردن کامل این نوع دستگاه ها و فراهم کردن شرایط ایمنی بهتر برای نیروهای حاضر در ماموریت استفاده کند.

سگ متفاوت اینترنت بی سیم را مختل می کند!

با پیشرفت های فناوری در دهه گذشته، ساخت سگ رباتی مانند نئو یکی از گزینه هایی است که به مجریان قانون کمک می کند تا از طریق افزایش امنیت به اهداف خود دست یابند.

در حالی که NEO ممکن است در مسدود کردن دستگاه‌های سیمی، به‌ویژه دستگاه‌های هوشمند شکست بخورد، فرکانس‌های رادیویی را که بسیاری از دستگاه‌های اینترنت اشیا بی‌سیم به آن‌ها متکی هستند، غیرفعال می‌کند و کار مجریان قانون را آسان‌تر می‌کند.

منبع: بجر

5858

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *