اخبار اخبار اقتصادی

شاسی‌بلند آلمانی بازار ایران نیامده تغییر کرد/ عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ آئودی Q5 پرفروش ترین خودروی این شرکت آلمانی و محصولی بسیار مهم در آمریکا است. در حال حاضر بیش از 1.6 میلیون دستگاه از نسل اول Q5 در بازار و بیش از یک میلیون دستگاه از نسل دوم این خودرو وجود دارد. با توجه به درخواست های زیاد، خودروی جدید باید بهتر از نسل های دیگر باشد.

آئودی Q5 e-tron به صورت انحصاری توسط معین خودرو به ایران می آید. این خودرو تقریبا هیچ ارتباطی با Q5 یا Q5L بنزینی ندارد و نسخه الکتریکی این سری از محصولات آئودی به حساب می آید.

دو نسخه از Q5 در زمان عرضه در ایالات متحده ارائه می شود. Q5 پایه دارای یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 268 اسب بخار قدرت است. مدل SQ5 دارای موتور 3.0 لیتری توربوشارژ V6 با 362 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور است. هر دو مدل به گیربکس دو کلاچه S Tronic هفت سرعته و چهار چرخ محرک کواترو مجهز هستند.

نمای بیرونی Q5 جدید این بار از طراحی نرم تر و نرم تری برخوردار است. البته هنوز خطوط برجسته ای در اطراف خودرو وجود دارد تا چشم شما را به جایی که باید باشد جلب کند.

خودروی چهار چرخ متحرک آلمانی به بازار ایران نرسید، عوض شد/عکس

پشتی پهن و جادار به نظر می رسد. چراغ های متصل به همراه گرافیک همیشه جذاب و همچنین دیفیوزر و اگزوز اسپرت از جمله ویژگی ها و جذابیت های این بخش است. Q5 در یازده رنگ عرضه خواهد شد و بسته به مشخصات، بر روی رینگ های 18 تا 21 اینچی سوار خواهد شد.

خودروی چهار چرخ متحرک آلمانی به بازار ایران نرسید، عوض شد/عکس

در داخل، Q5 تهاجمی تر و زاویه دارتر است. نمایشگر بزرگ و خمیده OLED MMI که از یک صفحه کیلومتر شمار 11.9 اینچی و یک صفحه نمایش مرکزی 14.5 اینچی تشکیل شده است، توجه بسیاری را در این رده به خود جلب می کند. همچنین یک صفحه نمایش 10.9 اینچی اختصاصی برای کارآموز سوار وجود دارد تا بتواند با آن بازی کند.

خودروی چهار چرخ متحرک آلمانی به بازار ایران نرسید، عوض شد/عکس

قیمت این خودرو در اروپا از 52 هزار و 300 یورو معادل 58 هزار دلار (سه میلیارد و 480 میلیون تومان) شروع می شود. قیمت مدل SQ5 حدود 92 هزار دلار (معادل 5 میلیارد و 520 میلیون تومان) است.

منبع: موتور 1

322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *