شاهکار فناوری هند: آزمایش موفق شاتل فضایی با قابلیت استفاده مجدد
اخبار اخبار تکنولوژی

شاهکار فناوری هند: آزمایش موفق شاتل فضایی با قابلیت استفاده مجدد

تبلیغات بنری


غزل زیاریهند اخیراً آزمایش هایی را با هدف نشان دادن فناوری بومی خود برای فرود خودکار فضاپیمای قابل استفاده مجدد خود انجام داده است.

به گزارش رابو، این یک نقطه عطف بزرگ برای صنعت هوانوردی هند است که آنها را یک قدم دیگر به رسیدن به هدف خود برای بهره برداری از چنین خودرویی در این دهه نزدیک می کند. اگر این فناوری موفق شود، آنها قادر خواهند بود ناوگانی از وسایل نقلیه قابل راه اندازی مجدد و استفاده مجدد را با هزینه مقرون به صرفه تر مستقر کنند.

این سومین و آخرین فرود آزمایشی LEX بود که در 23 ژوئن 2024 در مرکز آزمایش فضای باز سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) در ایالت کارناتاکا در جنوب هند انجام شد. در واکنش به این خبر، آژانس فضایی هند اعلام کرد: این هواپیمای فضایی که پوشپاک نام دارد، موفق به فرود افقی دقیق شد و در شرایط سخت، قابلیت‌های خودمختار پیشرفته خود را به نمایش گذاشت.

با تحقق RLV LEX، سازمان تحقیقات فضایی هند بر روی یک هواپیمای فضایی مداری قابل استفاده مجدد با هدف بازگشت مستقل به فضا تمرکز خواهد کرد.

سومین و آخرین آزمون

در مارس سال گذشته، دو آزمایش اول فرود – RLV LEX-01 و LEX-02 – انجام شد و سازمان تحقیقات فضایی هند با بررسی یادداشت ها، اعلام کرد که ساختار مکانیکی پوشپاک و ارابه فرود تقویت شده است تا به فضاپیما اجازه دهد تا با سرعت بالا پرواز کنید و فرود را تجربه کنید. اکنون در آزمایش LEX-03 که آخرین آزمایش بود، توانایی فرود این هواپیمای فضایی در شرایط چالش برانگیزتر از جمله شدت باد بیشتر نسبت به آزمایشات قبلی آشکار شد.

این هواپیمای فضایی به طول 6.5 متر توسط هلیکوپتر شینوک نیروی هوایی هند به ارتفاع 4.5 کیلومتری از سطح زمین پرواز و سپس به هوا پرتاب شد.

دستاورد فناوری هند: آزمایش موفقیت آمیز یک شاتل فضایی قابل استفاده مجدد

به گفته سازمان تحقیقات فضایی هند، آنها عمدا این هواپیما را برای آزمایش فناوری فرود آن ساقط کردند. این هواپیما یک مانور خودکار برای نزدیک شدن به باند انجام داد و با دقت در وسط باند فرود آمد.

Unnikrishnan Nair، مهندس هوافضا و مدیر VSSC گفت: “سیستم های داخلی نقش خود را به خوبی انجام دادند و از فرود متوالی سوم هواپیما در خط مرکزی باند فرودگاه اطمینان حاصل کردند.”

این فضاپیما با استفاده از چتر نجات سرعت خود را از حدود 322 کیلومتر در ساعت به حدود 104 کیلومتر در ساعت کاهش داد و سپس برای کاهش سرعت و توقف، ترمزهای خود را به کار گرفت. به این ترتیب، این آزمایش شرایط فرود و نزدیک شدن را شبیه به وسیله نقلیه ای که پس از سفر به فضا وارد جو زمین می شود، شبیه سازی کرد.

Girish Lingana، کارشناس هوانوردی و تحلیلگر سیاسی گفت: ساختار و سیستم های پرواز این وسیله نقلیه نشان دهنده توانایی قوی سازمان تحقیقات فضایی هند در طراحی سیستم های پروازی قابل استفاده مجدد است.

دستاورد فناوری هند: آزمایش موفقیت آمیز یک شاتل فضایی قابل استفاده مجدد

گامی بزرگ به سوی آینده

آژانس فضایی هند قبلاً گفته بود که توسعه فناوری مورد نیاز برای یک پرتاب کننده قابل استفاده مجدد یکی از چالش برانگیزترین تلاش های آن از نظر فناوری است و اکنون با موفقیت آمیز بودن آزمایش فرود نهایی این فضاپیما، آژانس فضایی هند گام مهم دیگری در جهت ایجاد این فضا برداشته است. به وقوع پیوستن. این هدف گرفته شد

منبع: MSN

54321

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *