اخبار اخبار عمومی

شهری که مردمانش به کوکاکولا معتاد هستند

تبلیغات بنری


نادیا زکالوندمردم چیاپاس مکزیک بیش از سایر مردم روی کره زمین کوکاکولا مصرف می کنند و به این نوشیدنی معتاد هستند. هر فرد در این شهر روزانه حدود 2.2 لیتر کوکاکولا می نوشد. در واقع این نوشابه در این شهر با قیمتی ارزانتر از آب موجود است. مردم این شهر برای هیدراته نگه داشتن بدن خود از این نوشیدنی استفاده می کنند و بیشتر آنها نمی دانند که به این نوشیدنی معتاد هستند.

کوکاکولا بیش از نیم قرن پیش راه خود را به این شهر باز کرد و مردم در تمام مناسبت های فرهنگی و مذهبی خود از این نوشیدنی استفاده می کنند و نمی توانند زندگی بدون این نوشیدنی را تصور کنند.

از دهه 1960، امتیازات توزیع کوکاکولا و پپسی در چیاپاس توسط مقامات محلی و مذهبی جایگزین شده است و جایگزین نوشیدنی های الکلی شده است. آنها همچنین کوکاکولا را نماد قدرت معنوی و معجون معجزه آسا و شفابخش در مراسم مذهبی می دانستند.

هنگامی که یک کارخانه نوشابه در این منطقه افتتاح شد، وضعیت بدتر شد و تبلیغات گسترده شهر را تشویق کرد که کوکاکولا بیشتری بنوشد. در آن زمان این گیاه روزانه 300000 گالن آب برای تولید نوشابه مصرف می کرد و ساکنان این شهر تنها چند بار در هفته به آب آشامیدنی دسترسی داشتند.

مطالعات نشان می دهد که کوکاکولا به کودکان بین یک تا دو سال و حتی کودکان شش ماهه داده می شود.

متاسفانه مردم این شهر دچار پوسیدگی دندان و دیابت می شوند و سالانه 3000 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. با وجود این خطرات، کنار گذاشتن این افراد از کوکاکولا کار غیرممکنی به نظر می رسد.

منبع:

oditycentral

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *