اخبار اخبار تکنولوژی

شیوع عفونت‌های قارچی درمان‌ناپذیر با گرمای هوا!

تبلیغات بنری


Jingjing Huang، محقق دانشگاه پزشکی نانجینگ، و همکارانش هشدار می دهند که با گرم شدن جهان، قارچ ها به یک نگرانی بزرگ تبدیل خواهند شد.

آنها در مقاله جدید خود نوشتند: “به نظر می رسد خطر و اهمیت پاتوژن های قارچی دست کم گرفته شده است.”

شرح خبر آنلاین: پاتوژن موجودی است که باعث بیماری می شود. انواع مختلفی از پاتوژن ها وجود دارد، اما ما بر روی چهار نوع رایج تمرکز خواهیم کرد: ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگل ها.

جهش وابسته به دما می تواند باعث مقاومت دارویی سیستمیک و ویروسی شدن بیش از حد قارچ شود. گرم شدن کره زمین می تواند باعث تکامل پاتوژن های قارچی جدید شود.

عفونت های قارچی در حال حاضر سالانه حدود 3.75 میلیون نفر را می کشند، اگرچه بیشتر گونه ها دمای بسیار پایین تر از دمای بدن ما را ترجیح می دهند. اما تحقیقات قبلی نشان داده است که وادار کردن قارچ‌ها به سازگاری با محیط‌های گرم‌تر می‌تواند عملکرد فیزیولوژیکی آنها را کاملاً تغییر دهد.

دانشمندان به تازگی اولین قارچی را که ممکن است به عنوان یک عامل بیماری زا به دلیل تغییرات آب و هوایی ظاهر شده اند شناسایی کنند: کاندیدا اوریس. همچنین اعتقاد بر این است که قارچ های دیگر، به عنوان مثال سی. اوریس گونه های بیشتری در برابر گرما مقاوم تر می شوند و بدن پستانداران را خانه ای هیجان انگیز می دانند که در آن رشد کنند.

بنابراین، بررسی سوابق عفونت‌های قارچی از 96 بیمارستان در چین بین سال‌های 2009 تا 2019 منجر به شناسایی قارچ‌هایی شد که قبلاً در انسان ناشناخته بودند.

سویه NJ103 در یک مرد 61 ساله با سرکوب سیستم ایمنی یافت شد که علیرغم درمان ضد قارچی با فلوکونازول و کاسپوفانگین، بر اثر نارسایی چند عضوی فوت کرد. سویه TZ579 در یک مرد 85 ساله یافت شد که پس از درمان با فلوکونازول بر اثر نارسایی تنفسی فوت کرد.

با افزایش دمای جهانی، این تغییرات مورفولوژیکی می تواند خطر مواجهه با قارچ های خطرناک را در آینده افزایش دهد. گزینه های قارچ کش بیشتری به فوریت مورد نیاز است.

منبع: Sciencealert

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *