اخبار اخبار اقتصادی

طلا دوباره اوج گرفت؛ رکورد جدید ثبت شد/ قیمت جدید طلا امروز ۲ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات بنری


به گزارش -، موج صعودی افزایش قیمت طلا همچنان ادامه دارد. به این ترتیب هر اونس طلا با 0.9 درصد افزایش به 2746 دلار رسید.

بررسی ها حاکی از آن است که قیمت طلا در آخرین لحظه معاملات 25 دلار افزایش یافت که رکورد جدیدی در بازارهای جهانی است.

عملکرد بازار جهانی طلا حاکی از آن است که قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته 2.4 درصد و در ماه گذشته 4.2 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، طلا همیشه به عنوان یک پناهگاه امن در زمان بی ثباتی ژئوپلیتیکی و اقتصادی یاد می شود. قیمت این فلز گرانبها از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 33 درصد افزایش یافته و چندین بار رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است. کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی نیز باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه زیان ده شد.

تحلیلگران بر این باورند که تنش های ژئوپلیتیکی همچنان عامل اصلی افزایش قیمت طلا است. دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقابت های انتخاباتی به اوج خود رسیده است و بی ثباتی سیاسی ناشی از آن عامل دیگری در افزایش تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن است.

معامله گران اکنون انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست ماه آینده، نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد. فدرال رزرو ایالات متحده سیاست های پولی را با کاهش 0.50 درصدی نرخ بهره در سپتامبر آغاز کرد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه زیان ده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا باعث تقویت ارزش دلار در هفته های اخیر شده است. در مقایسه با سایر رقبای خود، شاخص دلار به 104.7 رسید که بالاترین رقم از 2 آگوست تاکنون است.

223225

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *