اخبار اخبار اقتصادی

طلا سقوط کرد/ قیمت جدید طلا ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری الخبرآنلاین، قیمت طلا در بازارهای جهانی با 0.3 درصد تغییر به 2328 دلار رسید.

قیمت طلا در بازارهای جهانی 0.3 درصد افزایش یافت در حالی که طلا در ماه گذشته شاهد کاهش 86 دلاری بود. اگرچه عملکرد بازار جهانی طلا در هفته گذشته رشد 4 دلاری قیمت را نشان داد.

به گزارش رویترز، قیمت طلا روز سه شنبه پس از انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا افزایش یافت. بر اساس داده ها، هزینه های مصرف کننده به دلیل گزارش خرده فروشی کمتر از حد انتظار کاهش یافته است. به این ترتیب، احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا افزایش می یابد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که فروش خرده فروشی در این کشور در ماه می نسبت به آوریل افزایش یافته است، اما کمتر از حد انتظار بوده است. اکنون سرمایه گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خوشبین تر هستند. در حالی که مسئولان این بانک در آخرین جلسه خود اعلام کردند که سیاست های مالی صحیحی را در پیش گرفته اند.

علاوه بر این اطلاعات اقتصادی، روز گذشته مقامات فدرال رزرو با رسانه های مختلف صحبت کردند. جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت اگر تورم به سمت هدف 2 درصدی بانک مرکزی حرکت کند، نرخ بهره به تدریج کاهش خواهد یافت. وی در پاسخ به احتمال کاهش نرخ سود در شهریورماه گفت: به نظر می رسد همه چیز در مسیر درستی پیش می رود.

توماس بارکین رئیس فدرال رزرو ریچموند با احتیاط صحبت کرد و نیاز به اطلاعات بیشتر را اعلام کرد. سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون گفت که تنها یک گزارش از کاهش تورم کافی نیست و هنوز زمان کاهش نرخ بهره فرا نرسیده است.

در حالی که اکثر مقامات فدرال رزرو موضعی بی طرف اتخاذ کرده اند، کاهش بازدهی 10 ساله خزانه داری احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره را افزایش داده است.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه زیان آور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

223225

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *