اخبار اخبار تکنولوژی

طوفان‌ها طولانی‌تر و مخرب‌تر می‌شوند!

تبلیغات بنری


به گزارش -، گروهی از کارشناسان اطلاعاتی را درباره طوفان از زمان سفر مهم طوفان در فوریه و مارس سال گذشته بررسی کرده اند.

سازمان جهانی هواشناسی در بیانیه ای اعلام کرد که کمیته ارزیابی شدید آب و هوا مدت طوفان استوایی فردی را 36 روز اعلام کرد که رکورد طولانی ترین طوفان ثبت شده است. بنابراین فردی از طوفان گرمسیری جان، که در سال 1994 از اقیانوس آرام شمالی عبور کرد و وضعیت طوفان استوایی یا بالاتر برای مدت زمان کل 714 ساعت یا 29.75 روز داشت، پیشی گرفت.

با این حال، جان همچنان دورترین طوفان استوایی است که 13159 کیلومتر را طی کرده است، در حالی که فردی 12785 کیلومتر را طی کرده است.

کریس ولدن، کارشناس نقشه برداری ماهواره ای، گفت: «فردی یک طوفان استوایی قابل توجه بود، نه تنها به دلیل طول عمرش، بلکه به دلیل توانایی اش برای زنده ماندن از فعل و انفعالات زمینی متعدد، که متأسفانه پیامدهای فاجعه باری برای مردم جنوب شرقی آفریقا داشت».

سازمان جهانی هواشناسی ارتباط مستقیمی بین طول عمر استثنایی افراد و تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان را ثابت نکرده است.

اما سازمان جهانی هواشناسی، در صفحه‌ای که به طوفان‌های استوایی اختصاص دارد، تأکید می‌کند که تغییرات اقلیمی «نه تنها با افزایش احتمال وقوع طوفان‌های بزرگ مرتبط است، بلکه با افزایش مستقیم قدرت مخرب آنها نیز مرتبط است».

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که فردی به دلیل عبور طولانی خود از روی زمین، خسارت های انسانی و اقتصادی گسترده ای را در کشورهایی که بیشترین آسیب را دیدند، وارد کرد. فردی در شمال استرالیا رشد کرد و در 6 فوریه به یک طوفان نامی تبدیل شد.

طوفان های استوایی قدرت خود را از آب های گرم می گیرند و بنابراین در خشکی ضعیف می شوند و در نهایت منجر به مرگ فردی می شوند.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد بیش از 1200 نفر در مالاوی کشته یا مفقود شدند و بیش از 2100 نفر دیگر زخمی شدند. این طوفان زمانی رخ داد که کشور با شیوع جدی وبا مواجه بود.

در موزامبیک بیش از 1.3 میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفتند و بیش از 180 نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: Sciencealert

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *