اخبار اخبار اقتصادی

طیب نیا همچنان رکورددار بالاترین رای اعتماد برای وزارت اقتصاد/ وزیران رکوردشکن را بشناسید

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، عصر امروز چهارشنبه 10 مردادماه، ماراتن تایید صلاحیت 14 وزیر پیشنهادی دولت به پایان رسید و نتیجه نهایی دولت جدید اعلام شد. نکته قابل توجه در ماجرا این است که مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب توانست برای همه اعضای دولت پیشنهادی خود رای اعتماد بگیرد.

اما این موضوع به دولت چهاردهم محدود نمی شود و پیش از این دو رئیس جمهور دیگر نیز به این موفقیت دست یافته بودند.

شواهد حاکی از آن است که آقای محمد خاتمی و مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز در این زمینه موفق بوده اند.

در مقابل، نظرسنجی ها نشان می دهد که میانگین درصد آرای مثبت مجلس برای دولت مسعود مازیکیان 81.9 درصد بوده که 3.4 درصد بیشتر از دولت سیزدهم است. بالاترین و کمترین آرای کابینه نظام پزشکی بر اساس آنچه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد از مجموع 288 رای ماخوذه و امیرناصر زاده با احراز سمت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منصوب شد. 281 رای این بالاترین رای پس از انقلاب است.

محمدرضا ظفر قندی نیز 168 رای کسب کرد که کمترین رای در بین اعضای هیات وزیران در دولت چهاردهم است.

همتی به وزارت رفت/ طیبیه همچنان اول است

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با اکثریت 192 رای، عبدالناصر همتی را به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب کردند.

تعدادی رای مخالف، ممتنع و خالی نیز ثبت شد. بررسی تطبیقی ​​رای اعتماد وزرای دولت های مختلف پس از انقلاب نشان می دهد که علی طیب نیا در سال 1391 با 274 رای مثبت در رتبه نخست لیست وزیران امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت و بالاترین رای تاریخ انقلاب را به خود اختصاص داد. . جمهوری اسلامی.

کمترین درصد اعتماد به وزارت اقتصاد به حسین نمازی در دولت میرحسین موسوی با 103 رای بود.

رکورد بیشترین رای اعتماد به وزارت نفت کیست؟

محسن پاک نژاد کاندیدای پیشنهادی وزارت نفت امروز با کسب ۲۲۲ رای از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه توانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند. کمترین درصد اعتماد در تاریخ وزارت نفت پس از انقلاب اسلامی به حسین موسویان در دولت شهید محمد جواد بهنار بود که به 122 رای رسید.

از سوی دیگر غلامرضا آقازاده با کسب 231 رای بیشترین درصد اعتماد را به خود اختصاص داد.

نخست وزیر باز هم رای اعتماد گرفت/ چیت کیان همچنان رهبر است

عباس علی آبادی وزیر صمت دولت شهید سیدابراهیم رئیسی امروز با کسب 255 رای وزیر نیرو شد. شایان ذکر است بیشترین درصد آرای ثبت شده برای این پست دولتی متعلق به دولت حسن روحانی و حمید چیت چیان است که با 272 رای به دست آمده است.

فرزانه صدیق مالفگرد رکورد وزارت مسکن را شکست

فرزانه صدیق ملفاگرد دومین وزیر زن پس از انقلاب نیز با اکثریت ۲۳۱ رای وزیر راه و شهرسازی شد که بالاترین رای اعتماد به این وزارتخانه پس از انقلاب اسلامی است.

نوری قزلجی در کنار ساداتی نژاد

نوری قزلجا امروز با اکثریت ۲۵۳ رای به وزارت جهاد کشاورزی رفت. رأی وی یکی از بالاترین آرایی است که مجلس از بدو تأسیس وزارت جهاد کشاورزی به یک وزیر داده است. ساداتی نژاد همچنین توانست ۲۵۳ رای موافق مجلس را به دست آورد. محمدعلی نیکبخت وزیری که پس از ساداتی نژاد به وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد با 198 رای موافق رسید. کاظم خوازی یاز 196 رای موافق به دست آورد. کمترین درصد اعتماد به محمود حجتی بود که با 164 رای وزیر جهاد کشاورزی دولت روحانی شد.

اولین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بالاترین رتبه اطمینان

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سال 1389 تاسیس شد که شیخ الاسلامی نخست وزیر این وزارتخانه با 204 رای همچنان رکورددار بیشترین رای اعتماد است. پس از او اسدالله عباسی 200 رای موافق به دست آورد و بقیه با رای کمتری باقی ماندند. کمترین درصد اعتماد را سالت مرتوزی به دست آورد که با اکثریت 176 رای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شد.

هیچ رای مخالفی اعلام نشد!

نکته مهم و عجیب در رای اعتماد به دولت چهاردهم این است که تعداد رای مخالف و ممتنع هر یک از وزرا تا زمان نگارش این گزارش اعلام نشد که بی سابقه است.

223223

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *