اخبار اخبار فرهنگی

عشق اگر سایه خواست من هستم

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو – ماجرا به روایتی از اصحاب امام کاظم (علیه السلام) اشاره دارد که در زمان حکومت برمکی در ری از تسلیم و خراج دادن تا یحیی بن خالد خودداری کرده است. البرمکی از مریدان البرمکی. و ائمه شیعیان حکومت ری را به عهده گرفت این صحابی که از اهل ری بود، پس از پنج ماه مسافرت در مکه، به عنوان سرپرست به زیارت امام کاظم (علیه السلام) رفت و به او گفت. شرحی از داستان او امام نامه ای به او داد که توسط حاکم وقت قرائت شد و در آن نه تنها مالیات را لغو کرد، بلکه نیمی از دارایی خود را نیز به او داد.

داستان «من عشقم اگر سایه مرا بخواهد» متنی شاعرانه دارد. توصیف های زیبا از یأس و امید و شرح شاعرانه عشق و شور توسط امام زمان (عج). کتاب در تمام پاراگراف های خود داستانی خواندنی و ملموس از خستگی و در عین حال وسواس سفر از ری به مکه با ماشین زمینی و بازگشت از این سفر و سپس بازگشت به مکه برای دیداری جدید را روایت می کند. ترس ها و خیالاتی که قهرمان داستان آن ها را رها نمی کند، در طول متن قطره قطره با مخاطب در میان می گذارد و در پایان مخاطب را سر جای خود می نشاند و او را عاشق خود می کند. متن پیام امام آنها را به وسواس می کشاند.

از نظر تاریخی، داستان کتاب «عشق اگر سایه مرا بخواهد» در دوران حکومت عباسیان و وزارت برموکیان اتفاق می‌افتد. دورانی که برامیکیان در دستگاه خلافت عباسی به اوج قدرت رسیدند و همه امور حکومتی در دست داشتند و در این میان والیی که امام شیعیان را می پرستید از سوی کارگزاران عباسی انتخاب شد. اتفاقی برای خودش، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز، با سرنوشتی عجیب و اتفاقی که برایش تفاوت ایجاد می‌کند.

این کتاب نیز مانند آثار اخیر شجاعی توسط فرهاد جمشیدی تصویرگری شده است. او برای تاثیرگذاری متن از عکس های سیاه و سفید برای کتاب استفاده کرد و سعی کرد با به تصویر کشیدن چهره هایی که در دل کتاب وجود دارد، تمام افکار و حالات درونی افراد داستان را به مخاطب منتقل کند.

«عشق اگر سیه وزات انا آش» در بیست و هشت صفحه با قیمت پشت جلد بیست و نه هزار تومان توسط انتشارات نستان منتشر شده و هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

22057

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *