اخبار اخبار سیاسی

علاءالدین بروجردی: رهبری حجت را در انتخاب وزرا تمام کردند /توصیه‌های رهبری مسئولیت نمایندگان را سنگین تر کرد

تبلیغات بنری


به گزارش -، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با – در خصوص توصیه های رهبری به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی. مجلس شورای اسلامی دوازدهمین دیدار مجلس با مقام معظم رهبری بود، یک دیدار بسیار مهم از دیدگاه ایشان در خصوص وظایف نمایندگان که تاکید کردند مجلس هم در بعد قانونگذاری و هم در بعد نظارتی رسالت مهمی بر عهده دارد. خیلی مهم.

این نماینده مستقل مجلس گفت: در خصوص جایگاه و نگرش مجلس و نمایندگان نسبت به دشمنان انقلاب اسلامی و تحولات جهانی، ابتدا بار دیگر به قانون راهبردی اشاره کرد و بر اهمیت فوق العاده آن تاکید کرد. قانون خوب و این نظریه که برخی مطرح کردند، مانع از لغو تحریم ها شد و موید این بود که جایگاه نمایندگان در سخنرانی ها، بیانیه ها و محافل بین المللی از جمله شوراهای اسلامی بسیار موثر است.

حضور بازیگران در جامعه و فضای مجازی باید راحت باشد

وی افزود: همانطور که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اشاره کرد، این کمیته می تواند در تصدی سمت ها به موفقیت های بزرگی دست یابد و به همین دلیل مسئولیت نمایندگان را در وظایفشان سنگین تر می کند این نهاد یک نهاد پاسخگو است و یک نهاد مسئول نیز هست و با توجه به اینکه مجلس قوانینی را در حوزه برنامه و بودجه تصویب می کند، طبیعی است که مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرد یک نهاد تصمیم گیری است و طبیعتاً در برابر خداوند متعال و مردم مسئول است. از این رو معتقدم تاکید ایشان وظیفه نمایندگان ما را در عرصه‌های مختلف می‌داند، به‌ویژه کانونی برای گسترش صلح و امید برای کشور، یعنی علاوه بر مجلس، حضور نمایندگان. در جامعه و فضای مجازی باید آسوده باشد و همچنین برای آینده و حل مشکلات مردم امیدبخش است.

وظیفه پزشکیان برای انتخاب کابینت بسیار سنگین است

البروجردی با اشاره به بخشی دیگر از بیانات رهبری توضیح داد: در بخش دولتی معتقدم رهبری در انتخاب وزرا توجیهات را تمام کرده اند، یعنی علاوه بر معیارهایی که قبلا گفته بودند، بر این اساس که کسی که می خواهد وارد حکومت شود باید به جمهوریت اعتقاد راسخ داشته باشد، باید در ایران اسلام گرا باشد، وفادار، صادق، پارسا و به پاکی و صداقت شهرت داشته باشد و سابقه بدی نداشته باشد. اوضاع و احوال دولت و فرد ذینفع باید نگرش خوشبینانه ای نسبت به آینده داشته باشد. کسانی که واقعاً به مبانی اعتقاد دارند، چه از نظر انقلابی، چه دینی و چه از نظر دلسوزی برای نظام، باید این تصمیم را بگیرند، زیرا طبق اطلاعات موجود، افرادی در کمیته های بررسی برای تعیین وزرا حضور دارند، نه این که این تصویر را داشته باشند که یعنی افرادی هستند که سمت‌های متفاوتی دارند و افرادی هستند که سابقه سیاسی بدی دارند و این با فردی که خودش به مبانی جمهوری اسلامی معتقد است، متفاوت است این حوزه بسیار سنگین است، زیرا حضرت آقا فرمودند که جایگاه فردی که عضو هیئت وزیران و وزیر می شود باید وطن پرست باشد و به فکر جناح بندی نباشد و به فکر عمومی. مسائل کشور

البروجردی ادامه داد: آخرین نکته ای که به آن اشاره کرد بحث غزه است که همچنان موضوع اول جهان اسلام است از سوی دیگر قدرت مقاومت روز به روز در حال افزایش است و آمریکا انگلیس و فرانسه و رژیم صهیونیستی همگی با گروه ها و سازمان های سیاسی می جنگند و نیروهای جبهه مقاومت عملاً بعد از 8 ماه شکست می خورند، این عظمت جبهه مقاومت است و سخنان نیروهای متخاصم عالی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه رای اعتماد به کابینه یکی از نکاتی است که رهبری به آن اشاره کردند، از نظر شما رای فوری به کابینه چقدر موثر است؟ آیا دولت به سرعت تشکیل می شود؟ وی گفت: معتقدم با توجه به اینکه مراسم تحلیف و تحلیف تا 18 مرداد آینده به پایان می رسد، زمینه برای ارائه اعضای دولت به مجلس که ملت و نظام است، آماده است.

امیدوارم هیأت وزیران پزشکیان قابل دفاع بیاورد

بروجردی درباره برنامه بلوک مستقل در مجلس برای تشکیل دولت چهاردهم اظهار کرد: ما به عنوان فراکسیون فرمانداری های مستقل در مجلس نظرات مقام معظم رهبری را مبنای کار قرار می دهیم، لذا امیدواریم با توجه به اینکه خود پزشکیان از جمله افراد هستند. اعضای موسس این فراکسیون در مجلس توانستند دولتی را ارائه دهند که بتوان از آن به خوبی دفاع کرد و این دولت رای اعتماد مجلس را به دست آورد و شاهد آغاز فعالیت چهاردهم باشیم. دولت.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر شاهد حضور افراد تندرو به ویژه اعضای ستاد گلیلی در مجلس هستیم، آیا رابطه دولت و مجلس با حضور این افراد در مجلس یکسان خواهد بود؟ وی یادآور شد: بعید می دانم که مشکل ساز شوند، زیرا آنها هم شرایط سیاسی کشور را درک می کنند و می دانند که رای ملت به نظر امام، رهبری و منتخبین بستگی دارد. این رئیس جمهور و وظیفه مجلس نمایندگان و نمایندگان محترم این است که هر چه زودتر این دولت را بر اساس ضوابط و معیارهای تعیین شده توسط رهبری تشکیل دهند.

27211

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *