علایم اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی در بزرگسالان
اخبار اخبار عمومی

علایم اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی در بزرگسالان

تبلیغات بنری


نادیا زکالونداختلال نقص توجه/بیش فعالی نوعی اختلال عصبی رشدی است که با اختلال در عملکرد اجرایی و علائمی مانند نقص در توجه و تمرکز مشخص می شود. این اختلال معمولا در دوران کودکی تشخیص داده می شود و در صورت عدم درمان، در بزرگسالی دچار اختلالاتی مانند مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی در فرد می شود.

اگر علائم زیر را دارید، این اختلال را دارید:

۱- روی کوتاه مدت تمرکز کنید

افراد مبتلا به ADHD معمولا نمی توانند برای مدت طولانی روی یک کار تمرکز کنند و این ویژگی روی کارهای روزمره و حتی هنگام صحبت با دیگران تاثیر منفی می گذارد.

2. کسالت مداوم

افراد مبتلا به این اختلال بیشتر اوقات احساس بی حوصلگی و کسل شدن می کنند و برای فعال بودن به انگیزه بسیار قوی نیاز دارند.

3. احساس اضطراب

بی حوصلگی اغلب منجر به ناامیدی و اضطرابی می شود که افراد مبتلا به ADHD تجربه می کنند، و گاهی اوقات این وضعیت تا حد زیادی ادامه می یابد و آنها را پریشان و آشفته می کند.

4. همیشه دیر

افراد مبتلا به این اختلال معمولا نمی توانند کار خود را به موقع انجام دهند و به موقع به جایی که می خواهند برسند. گاهی اوقات آنها به قدری حواسشان به کارهای دیگر پرت می شود که فراموش می کنند به موقع حاضر شوند و اغلب دیر می کنند.

5. فراموش کردن جایی که چیزها هستند

افراد مبتلا به ADHD اغلب فراموش می کنند که اوضاع کجاست. ظرفیت حافظه فعال که وظیفه ذخیره سازی موقت اطلاعات را بر عهده دارد، کمتر از حد معمول است و باعث می شود که چیزها دائماً در جای خود قرار نگیرند.

6. به تعویق انداختن

سازماندهی ضعیف، برنامه ریزی و به تعویق انداختن کار از علائم واضح ADHD هستند. آنها معمولاً 90 دقیقه کار خود را انجام می دهند.

7. تغییر شغل دائمی

از آنجایی که علایق بسیاری از افراد مبتلا به ADHD به طور ناگهانی تغییر می کند، آنها دائماً در حال تغییر شغل هستند.

8. روابط عاشقانه ناپایدار

اکثر مردم به سرعت عاشق این اختلال می شوند و به سرعت از آن خارج می شوند. معمولاً آنها نمی توانند یک رابطه عاشقانه پایدار با کسی برقرار کنند.

9. مشکل در پیروی از دستورالعمل ها

برای پیروی از دستورالعمل ها، فرد باید بتواند به جزئیات توجه کند، که خارج از توانایی افراد مبتلا به ADHD است.

علائم اختلال کمبود توجه بیش فعالی در بزرگسالان

10. عدم رشد همه استعدادهای فردی

از آنجایی که افراد مبتلا به این اختلال تمرکز و توجه بسیار کمی دارند و دائماً علایق خود را تغییر می دهند، نمی توانند از توانایی های خود استفاده کنند و تمام استعدادهای خود را شکوفا کنند.

منبع:

قابل قبول

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *