عملیات جهنمی نیروگاه رامین و درخشش این ١٢جوان اهوازی؛ دنبال دیده‌شدن نبودیم/ کار گاهی آن‌قدر سخت می‌شود که کفرمان را بالا می‌آورد و فحشش می‌دهیم
اخبار اخبار عمومی

عملیات جهنمی نیروگاه رامین و درخشش این ١٢جوان اهوازی؛ دنبال دیده‌شدن نبودیم/ کار گاهی آن‌قدر سخت می‌شود که کفرمان را بالا می‌آورد و فحشش می‌دهیم

تبلیغات بنری


الهه جعفرزاده: فرآیند ترمیم نشتی کندانسور نیروگاه رامین اهواز از ساعت 9 صبح روز 3 تیرماه و ساعت 3 بامداد روز 3 تیرماه با تلاش مهندسان داخلی و بدون لحظه ای توقف نیروگاه تکمیل شده است. اکنون چند روزی از این اثر ارزشمند و تحسین برانگیز می گذرد و جامعه بیش از هر زمان دیگری به ارزش صنعت و نعمت برق پی می برد. همچنین ممکن است این سوال از شما بپرسد: چرا نیروگاه در حالت آماده به کار تعمیر می شد و چگونه هیچ وقفه ای در عملکرد آن ایجاد نشد؟

رضا خسروی، مهندس مکانیک و کارشناس توربین نیروگاهی در تشریح این موضوع به رابو گفت: بروز مشکلات در این زمینه طبیعی است و معمولا با بررسی های ساده برطرف می شود، اما مواردی وجود دارد که باید با جدیت بیشتری برخورد کرد. درست مانند حادثه ای که در یکی از واحدهای نیروگاه رامین اهواز رخ داد، آلاینده وجود داشت و ما فقط انشعاب آلوده مدار را از سیستم خارج کردیم تا طبق پروتکل های فعلی و برای سهولت تعمیرات شروع شود. برای عیب یابی کل واحد باید از مدار خارج شود تا تعمیرات پس از آن شروع شود. محیط نیروگاه خنک می شود اما این وضعیت حداقل دو روز طول می کشد و شبکه برق کشور به ویژه در مناطق جنوبی این خاموشی را نمی توان برای دو روز تحمل کرد، علاوه بر این، قطعی برق منجر به قطعی گسترده برق و قطعی برق در تمام نقاط کشور می شود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا زمانی که نیروگاه در حالت آماده به کار بود، نشت را پیدا کنیم. تعمیرات

گاهی اوقات به دلیل نیاز شبکه به خصوص در این موقع از سال مجبور می شویم با گرما کنار بیاییم و در شرایط سخت تری کار کنیم تا بتوانیم سیستم را تا زمان برق نیم و نیم در مدار در مدار نگه داریم. شبکه با مشکل مواجه نمی شود و شاهد مشکلات زیادی در صنایع کشور نیستیم.

بیشتر بخوانید:

گزارش اختصاصی رابو از عملیات در جهنم/ تعمیر نیروگاه رامین بدون قطعی برق چگونه انجام شد؟

“من مثل یک کودک کارم را دوست دارم”

رضا خسروی تنها یکی از مهندسانی است که بخشی از بار این فرآیند طاقت فرسا را ​​به دوش کشیده است و بیش از 16 سال است که در نیروگاه مشغول به کار است. او که عشق و دلبستگی شدیدی به شغلش دارد در گفت و گو با رابو گفت: من از ابتدا اینجا بودم و در این سال ها کارم را با علاقه انجام دادم، اما اگر می گفتم این شغل را دوست نداشتم و در آن جا نمی ماندم و بعداً شغلم را عوض می کردم، «کار صنعتی سخت و خطرناک است، اما باور کنید هر بچه ای که در این نیروگاه کار می کند، شغل خود را دوست دارد.» به اندازه من.»

وی ادامه می دهد: سختی کار گاهی به درجه غیر قابل تحملی می رسد که ناباوری را بیشتر می کند، گلایه می کنیم و گاهی به او فحش می دهیم.

ردا مجرد است و فرزندی ندارد، اما او با خنده می گوید: «رابطه ای که من با کارم دارم، رابطه پدر و پسری است اما این طبیعی است که گاهی اوقات از آنها شکایت کنم و حتی ممکن است به آنها سیلی بزنم!

عملیات جهنمی نیروگاه رامین و درخشش این دوازده جوان اهوازی;  بی صبرانه منتظر دیدنش نبودیم/ گاهی کار آنقدر سخت می شود که ناباوری خود را معلق می کنیم و نفرینش می کنیم.

نمی توان برای این کار سقف مالی مشخص کرد

بدیهی است که مشاغل صنعتی باید از حقوق و مزایای قابل قبولی متناسب با مهارت و تجربه مورد نیاز، سختی کار و تهدیداتی که برای زندگی مردم ایجاد می کند برخوردار باشد.

خسروی در این باره می‌گوید: «کسی که می‌خواهد برای پول کار کند، مطمئناً می‌تواند در محیطی راحت‌تر و با درآمد بیشتر، ارزش مادی را انتخاب کند به همین دلیل است که می گویم سقف مالی برای آن لحاظ نمی شود. و اشتیاق ما در آن است.

وی ادامه می دهد: به طور کلی اداره انرژی و برق حرارتی کشور و نیروگاه ها با مشکلات مالی مواجه هستند. هم از منظر نوسازی و هم از نظر بیمه درمانی و حقوق و مزایا. متاسفانه حجم حقوق مصوب نسبت به سختی کار دل بچه ها را به درد می آورد. به ویژه همکاران ما در صنایع آلومینیوم، پتروشیمی، عسلویه، الجزایر، آبادان، ماهشهر و سایر صنایع با مشکلات جدی مواجه هستند.

در صورت توجه بیشتر در این زمینه، تزریقات مالی و ارتقای کیفیت حقوق و دستمزدها، آسایش خانواده‌های کارکنان و کاهش نگرانی‌های آنان کاهش می‌یابد. زیرا در این شرایط نیازی به تعداد زیادی پرسنل اضافی برای اقامت و دسترسی به خانواده نیست.»

وی معتقد است: صنعت برق یک صنعت محرکه و سرآمد همه چیز است، اما حقوق و مزایای آن در سطح چهارم و پنجم برای کشور است، اگر اتفاقات مثبتی در راستای افزایش حقوق کارکنان – در همه مشاغل، بیفتد. نه فقط مال ما – ما در موقعیت بهتری خواهیم بود.

ما منتظر دیده شدن نبودیم.»

آخرین رویداد مهم صنعت برق کشور بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و انعکاس آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گامی مفید در جهت آشنایی نسبی جامعه با مشکلات کار در نیروگاه و مشکلات تامین برق در امروزه با توجه به این اتفاق می توان به طور جدی تری در مصرف برق صرفه جویی کرد.

به گفته خسروی، آخرین موضوعی که با واکنش‌های زیادی همراه بود، به واحد ایستگاه و کارکنان آن محدود نمی‌شود. در واقع تمام نیروگاه های بخار کشور روزها و ساعات خود را به همین ترتیب سپری می کنند. فرآیندها و فعالیت های پی در پی، گاهی در ابعاد کوچک و گاهی در ابعاد بزرگتر.

او می‌گوید: «روبه‌رو شدن با چالش‌های متعدد و دشواری‌های گوناگون، بخش جدایی‌ناپذیر کار ماست انرژی؛ امیدواریم با افزایش آگاهی مردم، توجه مردم را به جدیت بحران برق و مدیریت مصرف آن به ویژه در گرم ترین روزهای سال انجام دهیم.

وی واکنش‌های اخیر را مثبت می‌داند و می‌گوید: انتظار این حجم از تعامل و انرژی مثبت مردم و تقدیر و تشکر از سازمان‌ها و نهادها را نداشتیم، زیرا به‌دنبال دیده شدن نبودیم. کاری که ما انجام دادیم به خاطر شهرت نبود تصویری که در این مدت زیاد دیدید ناخواسته منتشر شد. در واقع یکی از بچه ها این عکس را به عنوان خاطره ثبت کرده است. در پایان این خاطرات را بعدا با هم مرور می کنیم اما این عکس به رسانه ها رسید و بسیار محبوب شد.»

عملیات جهنمی نیروگاه رامین و درخشش این دوازده جوان اهوازی;  بی صبرانه منتظر دیدنش نبودیم/ گاهی کار آنقدر سخت می شود که ناباوری خود را معلق می کنیم و نفرینش می کنیم.

قهرمانان پشت صحنه

رضا خسروی و محمدمهدی امیری تنها نام هایی هستند که این روزها در تیتر اخبار می درخشند. لازم به ذکر است که گروه بزرگی از مهندسان و متخصصان کشور دانش و مهارت خود را برای پیروزی در این روند به کار گرفتند و نشان دادند که هر یک شایسته تقدیر هستند.

«محسن وایسی پور، مصطفی کرمخرات، رحمان اسکندری، محمد صادق زاده، پوریا بهارینگیس، علی منصوری، عبدالله عطایی، رضا علینژادیان، مرتضی خزینیه، ناصر درویش زاده» مهندسانی هستند که خسروی به پاس قدردانی از تعمیر نیروگاه به آنها اشاره کرده است.

47232

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *