اخبار اخبار عمومی

عکس غم‌انگیز از کشته شدن خرس قهوه‌ای بر اثر برخورد با خودرو/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رابو، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از مرگ قلاده خرس قهوه ای بر اثر برخورد با خودرو در جاده تقریباً تکمیل شده قزوین-تنکابن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: قلاده خرس قهوه ای یکی از گونه های در حال انقراض کشور در جاده در حال ساخت قزوین – الموت – تنکابن قرار دارد. و فاصله تونل شیرکوه تا بغدشت. روستایی در منطقه شکار و تیراندازی محمد الموت بر اثر برخورد با خودروهای عبوری کشته شد.

وی با بیان اینکه منطقه الموت به دلیل شرایط خاص جغرافیایی یکی از بهترین زیستگاه های خرس قهوه ای در استان و حتی کشور به شمار می رود، تاکید کرد: احداث این جاده برای سهولت دسترسی به شمال کشور باعث ساخت این جانوران ارزشمند شده است. یک گونه ناامن و تهدید کننده است و برای بقای حیوانات ارزشمند تلقی می شود.

طاهری گفت: ایمن سازی و نصب علائم هشدار دهنده و چشمک زن و ایجاد کریدور برای عبور حیات وحش می تواند منجر به کاهش این حوادث و تلفات گونه های جانوری شود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین، در چند سال گذشته گزارش های متعددی مبنی بر تصادف و برخورد خودروهای عبوری با گونه های وحشی با ارزش از جمله پلنگ، خرس و بز کوهی در این جاده گزارش شده است که به یک جاده تبدیل شده است. تهدیدی برای حیات وحش

47236

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *