اخبار اخبار جهان

فرمانده نظامی جدید چین قلبی از آهن دارد!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری الخبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، به نظر می رسد دانشمندان چینی “رهبر هوش مصنوعی” تولید کرده اند! این “فرمانده مجازی” که در آزمایشگاهی در کالج عملیات مشترک دانشگاه دفاع ملی چین در شیجیاژوانگ نگهداری می شود، می تواند بسیاری از جنبه های یک رهبر واقعی مانند تجربه، الگوهای فکری و شخصیت او را شبیه سازی کند.

بر اساس گزارش ها، این رهبر هوش مصنوعی در حال حاضر در بازی های رایانه ای در حال آزمایش است و دانشمندان ادعا می کنند که توانایی رهبری عالی دارد و به سرعت در حال رشد است. تیم چینی به رهبری Jia Qingqing می‌گوید فناوری مورد استفاده آنها، اگرچه به طور بالقوه در کاربردهای نظامی استفاده می‌شود، اما خطراتی نیز دارد.

با پیشرفت هوش مصنوعی، شاهد استفاده از این فناوری در برخی از پهپادها و سگ های رباتیک هستیم که به مرور زمان آزادی حرکت و قدرت بیشتری به دست می آورند. با این حال، قدرت اصلی ستاد هنوز در دست انسان است، اما فناوری جدید دانشمندان چینی، اگرچه هنوز در مراحل اولیه خود است، ممکن است آن را نیز تغییر دهد.

ارتش آزادیبخش خلق طرح های عملیاتی زیادی برای درگیری های نظامی احتمالی در مناطقی مانند تایوان تهیه کرده است و دانشمندان می گویند که وظیفه آنها آزمایش این طرح ها و بررسی عملیات آنهاست.

رهبر هوش مصنوعی چین؛ استراتژیست ماهر

دانشمندان رهبر نظامی هوش مصنوعی خود را به عنوان یک استراتژیست ماهر و باهوش توصیف می کنند که “دارای توانایی های ذهنی سالم، شخصیتی آرام و با ثبات است و قادر به تجزیه و تحلیل موقعیت ها است” و از تصمیم گیری های احساسی اجتناب می کند. البته در صورت لزوم می توان شخصیت او را اصلاح کرد.

علاوه بر این، رهبر هوش مصنوعی چین می تواند تهدیدات جدید را شناسایی کند، برای آینده برنامه ریزی کند و از موفقیت ها و شکست های آن درس بگیرد.

اکنون کشورهای جهان برای کاربردهای نظامی هوش مصنوعی با یکدیگر رقابت می کنند و از چین به همراه ایالات متحده به عنوان پیشرو در این زمینه یاد می شود.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *