اخبار اخبار عمومی

فریبا خطیبی محاکمه شد/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش آنلاین یورونیوز، دادستانی Think Pink را متهم کرد که زباله ها را به گونه ای دفن می کند که می تواند به سلامت انسان و محیط زیست در 21 نقطه در سوئد آسیب برساند. متهمان این پرونده که شامل مدیر عامل بلا نلسون و همسر سابقش توماس هستند، هرگونه تخلف را رد کرده اند.

این پرونده چندین سال است که ادامه دارد و قرار است دادگاه حداقل 9 ماه طول بکشد.

خانم نلسون که اکنون نام خود را به فریبا ونکوور تغییر داده و قبلاً خود را “ملکه زباله” می نامید، آخرین متهمی بود که روز سه شنبه در دادگاه حاضر شد. خانم ونکور که اصالتا ایرانی دارد، قبل از تغییر نام به بلا نلسون، فریبا خطیبی قباق تپه نیز نامیده می شد.

او با اتهاماتی مانند ارتکاب جرم شدید زیست محیطی و ارتکاب جرم اقتصادی سنگین مرتبط با شرکت مواجه است. سایر متهمان این پرونده نیز با اتهامات مشابهی روبرو هستند.

کیسه های ساختمانی صورتی این کشور از سال 2018 تا 2020، در دوران اوج کسب و کار، تقریباً در همه جای پایتخت سوئد دیده می شود. این شرکت خدمات بازیافت و دفع زباله را با هزینه کم ارائه می کرد. خانم نلسون همچنین جوایز متعددی را برای مدیریت خود در آن زمان دریافت کرد.

اما در سال 2020، ماه عسل این شرکت با دستگیر شدن عناصر آن به پایان رسید و سقوط کرد. Think Pink متهم به ریختن 200000 تن زباله در مناطق مختلف سوئد است.

بازرسان پلیس در گزارش 50 هزار صفحه ای خود از کشف سطوح مضر آرسنیک، دیوکسین، روی، سرب، مس و فرآورده های نفتی در محل های دفن زباله این شرکت خبر دادند.

آندرس گوستافسون، یکی از دادستان های محاکمه، این پرونده را به عنوان “بزرگترین جنایت زیست محیطی” از نظر “وسعت و سازمان” در سوئد توصیف کرد.

او گفت Think Pink از اسناد جعلی برای فریب مقامات و به دست آوردن سودهای کلان چندین میلیون کرون استفاده کرد.

آقای گوستافسون گفت: “دعاهای خسارتی بالغ بر 260 میلیون کرون (22.8 میلیون یورو) عمدتاً توسط شهرداری ها مطرح شد زیرا در نهایت آنها باید کوه های عظیم زباله را پاکسازی کنند از شهر.”

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *