اخبار اخبار فرهنگی

فریدون فروغی: حاضرم خوانندگی را ترک کنم به شرط این‌که شغل دیگری داشته باشم اما کو شغل؟!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاین، «زندون دل» نام آهنگی است که در اواخر مرداد 1351 طرفداران زیادی پیدا کرد و صفحه آن به یکی از پرفروش ترین صفحات آن روزها تبدیل شد. خواننده این آهنگ فریدون فروغی در آن زمان 22 ساله بود و 9 سال در عرصه موسیقی و خوانندگی فعالیت داشت اما تا تابستان 1351 و با اینکه نزدیک به یک دهه از فعالیت خود را در موسیقی سپری کرد. معروف نبود، اتفاقی ناگهانی افتاد که باعث شد از گمنامی بیرون بیاید و به یک نام آشنا تبدیل شود. این اتفاق باعث اختلاف و عصبانیت داریوش و کیوان خوانندگان برنامه ششم و هشتم شد. پس از آن فرشید رمزی، کارگردان این برنامه، برای پرکردن جای خالی آنها، گروه جدیدی از 6 و 8 را تشکیل داد و فریدون فروغی از جمله خوانندگانی که در این گروه جدید شروع به کار کردند، منصوب شد. خبرنگار مجله «زن رز» در همان روزها و به بهانه شهرت با فریدن فروغی مصاحبه ای انجام داده که در شماره مورخ 13 شهریور 1394 این مجله به چاپ رسیده است که مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید:

کار با تلویزیون را چگونه شروع کردید؟

یک روز برای ملاقات با یکی از دوستانم به تلویزیون رفتم و او در آنجا به من پیشنهاد شرکت در گروه ششم و هشتم را داد و من پذیرفتم. پیش از این 9 سال فعالیت هنری داشتم و مراحل مختلفی از خواندن ترانه های گلبایجانی تا نواختن پیانو، جاز، گیتار و خواندن آهنگ های خارجی را بدون مزه شهرت طی کردم. اما پس از چندین بار ارائه برنامه در تلویزیون، به خصوص پس از اجرای آهنگ “زندون دل”، به شهرتی دست یافتم که هرگز آرزو و انتظارش را نداشتم!

اگر به دنبال شهرت نبودید چرا حرفه خوانندگی را انتخاب کردید؟

تقریبا بچه بودم که تحت تاثیر این کار قرار گرفتم و نتوانستم آن را زمین بگذارم. من حتی به سختی تحصیلاتم را تا مقطع دیپلم به پایان رساندم، در حالی که عشق من به درس خواندن خیلی بیشتر از عشق من به موسیقی بود.

حالا که موفق شدید و جایی برای خود در بین خوانندگان روزانه باز کردید، درباره آینده خود چه فکر می کنید؟

می خواهم ادامه تحصیل بدهم چون خوانندگی حرفه قابل اعتمادی نیست. مردم امروز به یک خواننده لطف می کنند و فردا به او پشت می کنند. نمونه های زیادی از این افت و خیز را در سال های اخیر با خواننده های زیادی دیده ایم. علاوه بر این در کشور ما هنوز گروهی هستند که به خواننده به عنوان یک خواننده نگاه می کنند و نمی توان به این حرفه به عنوان یک کار جدی اعتماد کرد. البته فعلا تا زمانی که مردم از صدا و آهنگ هایم خوششان بیاید به خوانندگی ادامه می دهم، اما علاقه زیادی دارم که بتوانم در عین هنرمندی به تحصیلاتم ادامه دهم.

ازدواج وسط شما چطور؟ به نظر شما تا فر داغ نشه نان باید پخت؟ او مانند «کیوان» خواننده سابق 6 و 8 که به شهرت رسید، با نادیا ازدواج کرد.

هنوز از من دور است چون مدتی است ازدواج کرده و طلاق گرفته ام!

شگفت انگیز! چرا اینقدر عجله؟!

دنیای ما دنیای سرعت است. من و او تنها 9 ماه با هم زندگی کردیم و با وجود اینکه همدیگر را دوست داشتیم و هنوز هم دوست داشتیم، از هم جدا شدیم.

دلیل

راستش نمی دانم، یعنی هنوز با کارش آشنا نشده ام. من فکر می کردم وقتی دو نفر همدیگر را دوست داشته باشند، همه مشکلات حل می شود و مشکلی بین آنها وجود نخواهد داشت، اما بعد از ازدواج متوجه شدم موضوعی به نام تفاهم مهمتر از عشق است. ما همدیگر را دوست داشتیم، اما همدیگر را درک نکردیم. همسرم مرا به همسری پذیرفت، چون به خوبی می دانست که خواننده هستم، اما همچنان اصرار می کرد که اگر دوستش دارم، این حرفه را رها کنم و خوانندگی را کنار بگذارم. من حاضرم و هنوز هم حاضرم این شغل را ترک کنم به شرطی که شغل دیگری با درآمد کافی برای تامین مخارج زندگی خود و همسرم داشته باشم، اما کار کجاست؟ به جوان فارغ التحصیلی که عادت دارد تا زمانی که درآمدش کفاف مخارجش را بدهد پول خرج کند، چه کاری پیشنهاد می کنند؟

اگر به چنین شغلی دست پیدا کنید، آیا حاضرید دوباره با همسرتان ازدواج کنید؟

البته من زیاد به شهرت و خوانندگی وابسته نیستم و هنوز هم همسرم را دوست دارم و فکر نمی کنم با او کار بدی کرده باشم. عیب دختر و پسر ایرانی این است که در دوران ازدواج با یکدیگر روراست نیستند و اغلب با هم بازی می کنند. این دو نامزد همیشه در تعاملات خود نمایشی هستند و هم آراسته و هم آراسته هستند. پس از ازدواج ناگهان این رنگ و روغن از بین می رود و یکدیگر را در چهره واقعی خود می بینند. همسرم قبل از ازدواج می دانست شغل من چیست و بعد از فهمیدن این موضوع گفت بله، اما به محض اینکه خرگوش به اصطلاح از روی پل رد شد شروع به گلایه کرد و مدعی شد که از کار من و شغل او متنفر است. محیط زیست چه کاری می توانم انجام دهم؟ کاری از دستم برنمی آمد جز آواز خواندن. به بن بست رسیده ام و چاره ای جز طلاق برایم نیست!… حالا اگر شغلی با درآمدی معادل درآمد فعلی ام پیدا کنم، فورا خوانندگی را کنار می گذارم و اولین کارم خواستگاری از او خواهد بود. . همسرم برای دومین بار

از کارها و آهنگ های جدیدتان بگویید؟

همانطور که می دانید اولین آهنگ من که در صفحه ظاهر شد “زندون دل” بود که ویلیام شعر و متن آن را نوشت. البته قبل از آن صفحه آدمک با صدای من اجرا می شد اما آن زمان من معروف نبودم و این آهنگ نام فیلم آدمک را بیشتر از اسم من مطرح کرد!

دیگر با تلویزیون 6 و 8 برنامه پخش نمی کنید؟

من کار گروهی را زیاد دوست ندارم

چه آهنگ جدیدی در کیف داری؟

غم تنها تو را تسخیر می کند آهنگ جدید ویلیام و شعر سروده آرش است. دو آهنگ دیگر هم دارم که خودم سرودم یکی به نام «کزک پا» و دیگری «کوچه پیچک».

نظر شما در مورد آهنگسازان چیست؟

برخی از آن ها افراد مشهوری هستند که هنوز پارتیتور اول را ننوشته اند و به این فکر می کنند که کی پولشان را می گیرند!… اما آهنگسازان جوان کارشان را بیشتر دوست دارند. من با آهنگساز خاصی کار نمی کنم و برایم مهم نیست که معروف باشد یا نه. من آهنگ را انتخاب می کنم نه آهنگساز!

25957

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *