اخبار اخبار سیاسی

فلسطینی تر از فلسطینی ها مطرح نیست /اکنون باید تعارف را کنار گذاشت /یادداشت روزنامه کیهان درباره فلسطین؛ ۲۴ سال پیش

تبلیغات بنری


به گزارش -، 24 سال پیش در روز یکشنبه 24 مهر 1379 در صفحه هفتم به یادداشت های سیاسی و تحلیل مسائل روز در یادداشتی به قلم علی اکبر باقری ارومی به تحلیل فلسطین اخیر پرداخت. قیام و دلیل اینکه مسلمانان و حتی دولتها باید اسلام از این قیام حمایت کنند و در رد جمله ای که می گوید نباید از فلسطینی ها فلسطینی تر باشد با دلایل موجه پاسخ داد و متن این مقاله به شرح زیر است:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی: در ابتدای مقاله می خوانیم:

رژیم غاصب صهیونیستی از چند قرن گذشته تاکنون آرزوی اشغال سرزمین اسلامی فلسطین را در سر می پروراند و تا کنون که این سرزمین را اشغال کرده است یکی از اهدافی است که این رژیم توانسته از حساسیت رهبران جهان بکاهد. و رویکرد کشورهای اسلامی به این موضوع علم بوده است و بحث ملی گرایی و قبیله گرایی و قومیت برای سرگرمی حکومت های اسلامی و سپس تصرف آنها بوده است. رژیم صهیونیستی با این سیاست طی این سالها توانست اشغالگری را تثبیت کند و برای رسیدن به نقشه از نیل تا فرات تلاش کند. این خوش بینی رژیم صهیونیستی تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هدف رژیم صهیونیستی تا حدودی تعدیل شد و متوجه شد که می تواند در مقابل و با اسلام سدی ایجاد کند. انقلاب. با حمایت آمریکا و همکاری منطقه، ای رژیم صهیونیستی و رژیم های عربی وابسته به آن، بگذار این کار به سرانجام برسد.

ایجاد تنش های قومیتی، ایجاد درگیری های مرزی به ویژه در غرب کشور و ایجاد ترس و نگرانی در کشورهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس، همگی در راستای تحقق این اهداف بود. اما آنها یک نکته را فراموش کردند، زیرا با ایجاد فضای ناسیونالیستی در کشورهای امپراتوری پاره پاره شده عثمانی، توانستند اعراب را علیه ترکها برانگیزند و امپراتوری اسلامی تنها گسترش یافت تا قلب اروپا و سپس مهمترین آنها را از هم بپاشد. از آن برخیز و آنها را به فلسطین ببر. اما یک عامل وحدت بخش در ایران وجود داشت که دین و رهبری مذهبی بود. دینی است که رهبران آن به ویژه رهبر کبیر انقلاب اسلامی آن را حفظ کردند و نشاط آن را در جریان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

مشاهدات فوق به همین ترتیب ادامه می یابد، زمانی که استکبار و اسرائیل تیرهای خود را به سنگ می بینند و متوجه مقاومت اسلام در به رسمیت شناختن سرزمین های اسلامی عرب، کرد، بلوچ و… در لبنان با درگیر کردن ایران در موضوع جنگ می شوند. اما آنها نمی دانند که این اشغال شمارش معکوس برای سقوط این رژیم را آغاز خواهد کرد. حزب الله در لبنان شکل گرفت و پیروزی قاطع آن در جنوب لبنان فراموش نشدنی بود در اوج پیروزی های حزب الله در لبنان، انتفاضه اسلامی در فلسطین شکل گرفت و این همان شمارش معکوس است.

در زیر می خوانیم اکنون قیام دوباره برخاسته است و ادامه این قیام که تنها راه نابودی را مقاومت خشونت آمیز و مسلحانه در برابر این رژیم نامشروع می داند، پیوستن دولت ها به ملت هاست. اکنون زمان آن فرا رسیده است که دولت هایی که همت و غم خود را به خرج داده اند تا با دشمن خونخواری که هر از چند گاهی حال و هوای خونخوارش نمایان می شود به سازش و مدارا برسند، آن تفکر شکست خورده را کنار بگذارند.

اکنون قیام ملت‌های اسلامی رخ داده است و تنها به آزادی فلسطین بسنده می‌کنند و پیام ملت‌های اسلامی این است که برای آزادسازی شهر مقدس به اسلام روی آورند. اکنون باید خوشی ها را کنار بگذاریم و با حمایت و همدردی ملت مسلمان فلسطین بایستیم.

سپس نویسنده مقاله به این جمله معروف اشاره کرد: ما نباید فلسطینی تر از فلسطینی باشیم و در اینجا موضوع فلسطینی ها بیشتر از فلسطینی ها مطرح نیست. متأسفانه در ایران ما هنوز کسانی هستند که به این موضوع اشاره می کنند و می گویند باید واقعیت ها را بپذیریم و …. یعنی وقتی خود فلسطینی ها صلح می خواهند ما چرا جنگ می خواهیم؟ آنها عرفات را به قیمت تمام فلسطینی ها می گذارند و همین امر در مورد مذاکرات آشتی نیز صدق می کند. در حالی که واقعیت قیام اسلامی فلسطین جدا از واقعیت مذاکرات حل و فصل فلسطین است که وی آن را یک واقعیت محدود منطقه ای عربی می داند. واقعیت انتفاضه فلسطین مبتنی بر یک واقعیت تاریخی و دینی است که از صحت حق و بطلان باطل سخن می گوید.

29219

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *