اخبار اخبار تکنولوژی

فولکس واگن در یک قدمی نابودی!

تبلیغات بنری


به گزارش – به نقل از زومیت، گروه فولکس واگن، بزرگترین خودروساز اروپا، لحظه حساسی را در تاریخ 87 ساله خود سپری می کند. دکتر آرنو اینلیس آرنو آنتلیتز، مدیر ارشد مالی شرکت، اخیراً در صحبت با کارمندان، هشدار داد که فولکس واگن “یک سال، شاید دو سال” فرصت دارد تا خود را تغییر دهد.

رویترز گزارش داد که Antlitz روز چهارشنبه با حدود 25000 کارمند در دفتر مرکزی این شرکت در ولفسبورگ صحبت کرد. وی بر لزوم بهبود کارایی هزینه به ویژه در سایت های آلمانی تاکید کرد و گفت که این امر برای انطباق با شرایط متغیر بازار ضروری است. آنتلیتز گفت: «ما بیش از مدت‌هاست که به دست آورده‌ایم خرج کرده‌ایم. چنین وضعیتی در دراز مدت کارساز نخواهد بود.»

مدیر مالی به یک تغییر عمده در چشم انداز خودرو در اروپا اشاره کرد. وی تصریح کرد: پیش بینی می شود فروش سالانه خودرو در اروپا که قبل از کرونا 16 میلیون دستگاه بود، در حدود 14 میلیون دستگاه تثبیت شود. این کاهش فروش به معنای کاهش تولید حدود 500 هزار خودرو (معادل تولید دو کارخانه) برای گروه فولکس واگن است.

رتبه های نگران کننده فولکس واگن در حالی است که گفته می شود این شرکت در اقدامی بی سابقه دو کارخانه خود را در آلمان می بندد. خبر فوق نگرانی کارکنان را برانگیخته است. زیرا بسیاری از آنها مشمول حمایت قرارداد امنیت شغلی هستند که در دهه 1990 تصویب شد و تا سال 2029 ادامه دارد.

رهبری فولکس واگن می‌گوید که برای انطباق با بازار در حال تغییر فعلی، اقدامات کاهش هزینه‌ها ضروری است. Antletis بر نیاز به افزایش بهره وری، کاهش پیچیدگی فرآیند و استفاده بیشتر از هم افزایی تیم تاکید کرد.

آخرین آمار فروش فولکس واگن تصویر متناقضی را ارائه می دهد. در حالی که سهم بازار گروه فولکس واگن در اروپا اندکی افزایش یافت (1.9 درصد) و شاهد رشد مشابهی در آمریکای جنوبی و ایالات متحده بود، بازار آسیا پر از چالش بود. فروش در آسیا 8.2 درصد کاهش یافت که عمدتا به دلیل افزایش رقابت خودروسازان چینی بود.

شاید بزرگترین نگرانی برای استراتژی بلند مدت این شرکت کاهش 15.2 درصدی فروش خودروهای الکتریکی در سراسر اروپا باشد. این کاهش در زمانی اتفاق می افتد که گروه فولکس واگن سرمایه گذاری زیادی برای تبدیل برندهای مختلف خود به تولید برق انجام می دهد.

شورای کار فولکس واگن واکنش انتقادی به موضع مدیریت نشان داد. دانیلا کاوالورئیس هیئت مدیره، هیئت مدیره را متهم کرد که بر فعالیت های اصلی شرکت تمرکز نکرده و کارکنان را در قبال اشتباهات خود پاسخگوی ناعادلانه می داند.

227323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *