قدرتمندترین سلاح لیزری قابل‌حمل دنیا آزمایش شد؛ با قابلیت شلیک به یک سکه از فاصله هزار متری!
اخبار اخبار سیاسی

قدرتمندترین سلاح لیزری قابل‌حمل دنیا آزمایش شد؛ با قابلیت شلیک به یک سکه از فاصله هزار متری!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری الخبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، استرالیا اولین سلاح لیزری خود را به دست آورد. “فرکتال” آنچه که ادعا می شود قوی ترین سلاح لیزری قابل حمل جهان است، آزمایش شده است. این سلاح می تواند اجسام کوچکی مانند سکه را که با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در فاصله هزار متری حرکت می کنند، ردیابی و شلیک کند.

به گزارش سایت نیواطلس، اولین سلاح لیزری متعلق به وزارت دفاع استرالیا می تواند پهپادها را با دقتی بی سابقه ساقط کند و اخیرا در یکی از مراکز آموزشی نظامی این کشور آزمایش شده است. این سیستم جدید که بسیار شبیه یک لیزر نقشه برداری بزرگ به نظر می رسد، حدود 50 کیلوگرم وزن دارد و پرتو آن می تواند به فولاد نفوذ کند.

طبق گفته سازنده، Fractl می تواند با باتری و برق AC کار کند. این سلاح نه تنها می تواند پهپادهایی به اندازه یک سکه را نابود کند، بلکه اندازه و هزینه آن یک دهم سیستم های مشابه است.

قدرتمندترین سلاح لیزری قابل حمل در جهان

با افزایش تهدید پهپادها، لیزرها به عنوان یک سلاح قدرتمند به زرادخانه کشورها اضافه شده است. در حالی که روش‌های مختلفی برای مقابله با حملات پهپادها و عملیات‌های نفوذ وجود دارد، لیزرها مزایای مختلفی مانند سرعت بالا، دقت و هزینه کم (در هر شلیک) دارند.

قدرتمندترین سلاح لیزری قابل حمل جهان آزمایش شد.  با قابلیت پرتاب سکه از فاصله هزار متری!

ابرقدرت ها چندین دهه است که به دنبال سلاح های لیزری هستند و اکنون استرالیا با لیزر فراکتال قابل حمل، محصول AIM Defense مستقر در ملبورن، وارد میدان جنگ شده است. این سلاح همچنین می تواند اجزای حیاتی پهپاد مانند روتور، سیم ها و دوربین را هدف قرار داده و از بین ببرد. از این سلاح برای از بین بردن حسگرها در فاصله 1500 متری نیز استفاده می شود.

قدرتمندترین سلاح لیزری قابل حمل جهان آزمایش شد.  با قابلیت پرتاب سکه از فاصله هزار متری!

اپراتور فراکتال در مورد آسان بودن کار با سلاح با استفاده از یک کنترلر دستی می‌گوید: «یک دکمه را برای ردیابی پهپاد فشار می‌دهید، سپس دکمه دیگری را فشار می‌دهید تا ماشه را بکشید، درست مانند یک بازی ویدیویی». با استفاده از انگشت اشاره خود می توانید به سرعت هدف را بین دوربین پهپاد، قسمت مرکزی یا یکی از ملخ ها تغییر دهید.

این کنترل دقیق به اپراتورها اجازه می دهد تا از این سلاح برای قطع سیم های مواد منفجره از راه دور استفاده کنند. علاوه بر این، این لیزر به گونه ای طراحی شده است که انعکاس آن به چشم هیچکس آسیب نرساند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *