قدرت عکاسی خبری در حادثه ترور ترامپ/ گزارش خواندنی مجله تایمز از عکاسان حاضر در گردهمایی رئیس جمهور سابق
اخبار اخبار جهان

قدرت عکاسی خبری در حادثه ترور ترامپ/ گزارش خواندنی مجله تایمز از عکاسان حاضر در گردهمایی رئیس جمهور سابق

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، مجله تایم در مطلبی نوشت: تصویر دونالد ترامپ خون آلود با مشت در هوا و پرچم آمریکا در پس زمینه به سرعت به عنوان تصویر مرکزی تیراندازی روز شنبه ظاهر شد و نمی توانست. بیشتر بوده است. ضبط آن بدون یک خبرنگار سریع و قوی امکان پذیر بود.

قبل از اینکه مشخص شود چه اتفاقی افتاده است، یک کلیپ ویدیویی از این سوءقصد در تلویزیون در جریان تجمعی در پنسیلوانیا پخش شد. با این حال، کار ایوان ووچی از آسوشیتدپرس، آنا مانی میکر از گتی و داگ میلز از نیویورک تایمز – که عکسشان شواهدی از عبور گلوله از سر ترامپ را نشان می دهد – بر قدرت عکاسی ثابت در دنیایی که توسط سیل ثابت شده رهبری می شود تأکید می کند. از تصاویر متحرک

عکس فائوچی، یکی از عکس‌هایی که او در روز شنبه گرفت، همچنین می‌تواند از بسیاری جهات پیامدهای سیاسی داشته باشد – همانطور که تصاویر پاک نشدنی اغلب در روزها و سال‌های پس از رویدادهای مهم انجام می‌دهند.

پاتریک ویتی، ویرایشگر سابق عکس در تایم، نیویورک تایمز و نشنال جئوگرافیک، گفت: «شکی نیست که عکس ایوان به تصویر قطعی این تلاش (قتل) تبدیل خواهد شد احساسات در یک تصویر ثابت – مشت بلند شده، خون، افسران… “آنها تلاش می کنند ترامپ را از صحنه بیرون کنند، و مهمتر از آن، پرچم، و این چیزی است که به تصویر می افزاید.”

نیویورک پست این عکس را روز یکشنبه در صفحه اول خود منتشر کرد و تیتری که رئیس جمهور سابق را “خونین اما نمرده” توصیف کرد. زمان آن را روی جلدش گذاشت. آتلانتیک عنوانی درباره این عکس با عنوان «عکس افسانه‌ای آمریکایی» منتشر کرد.

قدرت عکاسی خبری در ترور ترامپ / گزارش خواندنی مجله تایمز از عکاسان حاضر در دیدار با رئیس جمهور سابق

همه اینها یک چیز را روشن می کند: پس از بیش از 175 سال عکاسی، ثبت یک لحظه در زمان برای آیندگان به همان اندازه قدرتمند است که بازگویی آن در ویدیو – گاهی اوقات بیشتر.

تشخیص فوری قدرت لحظه ثبت شده

چندین عکاس خبری، از جمله جین پوشکار از آسوشیتدپرس، در مکان‌های مختلف در حوالی راهپیمایی روز شنبه در باتلر، پنسیلوانیا، در حدود 30 مایلی شمال پیتسبورگ بودند. فائوچی یکی از چهار نفری بود که بین صحنه و تماشاچیان قرار گرفت. پوشش یک گردهمایی سیاسی یک کار معمولی است که این روزنامه نگار مستقر در واشنگتن صدها بار انجام داده است.

وقتی فائوچی، که موقعیت‌های جنگی در عراق و افغانستان را پوشش می‌دهد، صداها را شنید، گفت که بلافاصله می‌دانست که تیراندازی شده است. او روی صحنه سمت راست ترامپ دوید، اما توسط ماموران سرویس مخفی متوقف شد. او متوجه شد که ماموران تلاش می کنند ترامپ را از صحنه خارج کنند و از طرف دیگر او را سوار ماشین کنند، بنابراین به آنجا رفت.

از همان لحظه گفت: همه چیز برای من باز شد.

تلاش ترامپ برای ایستادن و گره کردن مشت به فائوچی دید واضحی از رئیس جمهور سابق داد. او گفت آسمان آبی و پرچم در پس‌زمینه بخش مهمی از این ترکیب بودند. او گفت: “من فکر می کنم این داستان نشان می دهد که ما در حال حاضر کجا هستیم.”

ویتی، مانند دیگران، آن را با عکس آسوشیتدپرس جو روزنتال از یک تفنگدار آمریکایی در حال برافراشتن پرچم آمریکا در ایوو جیما در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد – تصویری آنقدر برای بسیاری به یاد ماندنی که الهام بخش یک یادبود شد.

ران برنت، رئیس سابق دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار و کارشناس تصاویر می‌گوید: «من فکر می‌کنم این اثری ماندگار و نماد دورانی است که در آن زندگی می‌کنیم.

تلاقی تصویر و سیاست

حضور علم می تواند صاعقه گیر باشد. زیرا این تصویر را به یک تصویر سیاسی قدرتمند تبدیل می کند، به ویژه با ستاره ها و خطوط راه راه پرچم، که اهمیت وضعیت سیاسی را سال ها پس از 11 سپتامبر افزایش می دهد. پیرز مورگان، روزنامه‌نگار بریتانیایی ایکس نوشت: «اکنون یکی از نمادین‌ترین تصاویر در تاریخ آمریکا – و من گمان می‌کنم که دونالد ترامپ را به کاخ سفید سوق دهد.»

به گزارش آسوشیتدپرس، تصویر با پرچم کامل از روز شنبه 2327 بار استفاده شده است در حالی که تصویر بدون پرچم 1759 بار توسط ماموران AP استفاده شده است. به طور معمول، بیشترین استفاده از عکس در طول یک هفته 700 یا 800 بار مشاهده می شود.

تصور این که تصویری از پرچم در تبلیغات کمپین انتخاباتی ترامپ یا لوازم جانبی ظاهر می شود، کار سختی نیست، درست مانند عکسی که او هنگام دستگیری در جورجیا گرفت. حداقل یک وب‌سایت قبلاً تی‌شرت‌هایی را می‌فروخت که تصاویر روی آن‌ها وجود داشت.

برنت، که از توانایی آگاهی از چگونگی ظاهر شدن چیزها در میان چنین تجربه آسیب زا شگفت زده می شود، گفت: “من می توانم آن را از بسیاری جهات به عنوان بخشی از تصاویری که او خود را با آنها به تصویر می کشد ببینم.”

فائوچی گفت که نحوه استفاده از تصویر در گفتمان عمومی دلیلی برای نگرانی نیست. فائوچی که جایزه پولیتزر 2021 را برای پوشش اعتراضات پس از تیراندازی به جورج فلوید دریافت کرد، گفت: منظور من این است که من آنجا بودم و کارم را انجام دادم و داستان را تعریف کردم.

اقدامات قابل توجه دیگری نیز توسط عکاسان در محل انجام شد. برای مثال، عکس Anna Moneymaker یک نمای نزدیک از ترامپ را در زمین صحنه نشان می‌دهد که به طرز جالبی از بین پاهای مامور سرویس مخفی که از او محافظت می‌کند، گرفته شده است.

عکس میلز برای تایمز یکی از مجموعه‌هایی است که ترامپ را نشان می‌دهد که پس از ضربه خوردن دستش را به سمت گوشش می‌برد. مایکل هریگان، مامور ویژه بازنشسته FBI با 22 سال سابقه خدمت در این سازمان پس از بررسی تصاویر باکیفیت گفت: این تصویر مطمئناً می تواند حرکت هوا را به دلیل عبور یک پرتابه نشان دهد.

وی افزود: ثبت چنین تصویری با دوربین های معمولی تقریبا غیرممکن است و حتی اگر فرد بداند گلوله ای در راه است، شانس گرفتن چنین عکسی یک در میلیون است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط، اگر این عکس مسیر گلوله را در هوا نشان ندهد، نمی دانم چه چیز دیگری خواهد بود.

311311

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *